Citrix mister forbindelsen
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-08-05 13:28

Hej alle

jeg har spurgt om det her før engang i 2004 men problemet er der stadig så
jeg prøver lige igen.

Min kollega og mig kører samme opsætning hjemmefra. Sprit ny pc, bredbånd
prof fra tdc og vi kobler op til firmaets citrix server via en ica klient.
Jeg kan koble op og være på systemet i flere timer uden problemer, min
kollega kan koble op og være på i max 1 minut så mister han forbindelsen.
Han kan sagtens surfe og han kan sagtens tjekke mail, men citrix kan manden
ikke køre.

Han har prøvet med en bærbar pc stadig problemer.

Er der nogen der har et bud?

Bo

Fra : John Hunter

Dato : 09-08-05 17:53

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
> ikke køre.
>
> Han har prøvet med en bærbar pc stadig problemer.

Har I prøvet at sniffe på netværket for at se hvad der sker?

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 16-08-05 14:45

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
> ikke køre.
>
> Han har prøvet med en bærbar pc stadig problemer.

Har haft samme problem.
Måtte skru ADSL'en ned fra 8 til 4 Mb, så kørte det!

Kablet fra centralen og hjem til mig, kunne ikke klare presset.

Jeg kunne surfe uden probs, da enkelte pakker der ikke når frem ikke
genere browsere mv. Men VPN, Citrix mv. er mere følsomme.

/ Steffen

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 17-08-05 07:30

On Tue, 16 Aug 2005 15:44:35 +0200, Steffen Fog Sørensen
<steffen@digisource.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kunne surfe uden probs, da enkelte pakker der ikke når frem ikke
>genere browsere mv. Men VPN, Citrix mv. er mere følsomme.

Jeg har været ude for at MTU på Citrixserveren (og evt. client) skulle
sættes ned fra 1500 til 1476, man skal evt. eksperimenterer sig frem
til en passende værdi.
Dette gav en væsentlig forbedret/brugbar citrixforbindelse.
Nogle routere i noget af TDCss udstyr kan ikke håndterer MTU på 1500.
Det udstyr der drillede sad i TDC's MPLS del, så hvis man ikke kører
MPLS er det ikke sikker at der er noget at hente med MTU.
Om det er tilfældet for andre udbydere vides ikke.

/Hans