(Måske OT) - Hvilken PHP-editor bruger I?
Fra : Jesper H

Dato : 09-08-05 11:05

Hey hey

Jeg sidder og roder med PHP så'n lidt i det små, og har indtil videre
brugt notepad og/eller wordpad som editor, og det er såmænd også
vældigt nok. Men tænkte på om der er andre editorer, som I kan
anbefale? Meget gerne nogle, som understøtter fremhævning af
funktioner, variable, osv., så jeg hurtigere kan skimme koden igennem
og sådan. Også meget gerne freeware, hvis noget sådant forefindes

Hilsen
Jesper

Fra : N/A

Dato : 09-08-05 11:29

Fra : Jacob Atzen

Dato : 09-08-05 11:29

On 2005-08-09, Jesper H <jesper.haukrogh@gmail.com> wrote:
> Burde måske lige nævne, at jeg bruger Windows som operativsystem...

http://php-faq.dk/index.php/Phpeditors

- Jacob Atzen

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 09-08-05 11:28

"Jesper H" skrev i en meddelelse

> [...]
>funktioner, variable, osv., så jeg hurtigere kan skimme koden igennem
>og sådan. Også meget gerne freeware, hvis noget sådant forefindes

Nu nævner du ikke OS, så jeg går ud fra du mener til Windows.
Jeg bruger mest ConTEXT, gratis http://context.cx - i bund og grund en
avanceret udgave af Notepad med features som masser af highlighters (man kan
også selv definere), mulighed for integration med eksterne hjælpefiler
(f.eks. php's CHM-hjælpefil), konsolvindue og projektfiler. Jeg har skrevet
en lille anmeldelse af den her:
http://webmaster-debat.dk/viewtopic.php?t=9

En avanceret editor kunne f.eks. være den delvist gratis PHPEdit -
http://www.waterproof.fr/ - den er rigtigt go', jeg syn's bare den er alt
for tung (langsom til at starte - jeg foretrækker 'straks-redigering').

Eller se flere tip på ovennævnte debatforum, der er nævnt et par stykker og
måske der kommer flere til hvis folk lige gider...

MvH
AK

Fra : Jesper H

Dato : 09-08-05 16:34

Takker jer alle for svar. Det ser ud til, at valget falder på ConTEXT,
den virker vist ganske fint og understøtter bl.a. og andet end PHP,
så det'r jo fint

Mvh
Jesper

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 16:42

Jesper H wrote:
> [...]
> funktioner, variable, osv., så jeg hurtigere kan skimme koden igennem
> og sådan. Også meget gerne freeware, hvis noget sådant forefindes

Windows: TSW Webcoder 5 (dansk og gratis når det er bedst)
Alt andet næsten: Emacs

Fra : Frederik Sunne

Dato : 10-08-05 09:11

Jeg er ret glad for Notepad2:

http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html

/Frederik

-----

Fra : Einar

Dato : 04-11-05 16:35

Jeg sidder og roder med PHP så'n lidt i det små, og har indtil videre
brugt notepad og/eller wordpad som editor, og det er såmænd også
vældigt nok. Men tænkte på om der er andre editorer, som I kan

NoteTab ligth http://www.notetab.com/ - Den fedeste freeware editor jeg
har
set

Fra : Nederbasse

Dato : 09-11-05 17:46

"Einar" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt notepad og/eller wordpad som editor, og det er såmænd også
> vældigt nok. Men tænkte på om der er andre editorer, som I kan

Editpad Light Pris: Freeware
Editpad Pro pris: 40 EURO

LarsN

Fra : Patrick

Dato : 19-11-05 00:17

http://crimsoneditor.com/

Kan det stort det samme som EditPlus. Og så er det gratis.