Summa: Genskabe et slettet billag?
Fra : Morten

Dato : 08-08-05 22:41

Hej

Jeg er lidt i tvivl om følgende:

Jeg sælger et produkt men anullere ordren inden betalingen af fakturaen.

Så laver jeg en kreditnota der udligner den pågældende faktura.

Er det korrekt opfattet at denne faktura nu ikke figurere noget sted i mit
regnskab, men kun gør den ENE forskel at den optager 1 plads (+ 1 til
kreditnotaen) i mit nummer system?

Noget der undre mig er at man efter udligningen kan slette faktura og
kreditnota uden problemer ... men hvis man får gjort dette, så har man jo
ikke nogen dokumentation for de 2 pladser i faktura-nummerrækken, og man kan
ikke bare lave dem igen da man jo ikke kan ændre fakturanummeret ... hvad
gør man hvis man kommer til at slette en faktura efter den er udlignet?

/Morten

Fra : Karsten Madsen

Dato : 09-08-05 06:59

> [...]
> Er det korrekt opfattet at denne faktura nu ikke figurere noget sted i mit
> regnskab, men kun gør den ENE forskel at den optager 1 plads (+ 1 til

Nej det er ikke korrekt opfattet. Fakturaen ligger under "betalte
fakturaer", medens den udlignende kreditnota ligger under "betalte
kreditnotaer"

> [...]
> kan ikke bare lave dem igen da man jo ikke kan ændre fakturanummeret ...
> hvad gør man hvis man kommer til at slette en faktura efter den er

1. Lad være med at slette udlignede fakturaer.
2. Hvis du alligevel har slettet udlignede fakturaer, kan du genindlæse dem
fra din backup.

/karsten