Windows mediaplayer
Fra : Simon

Dato : 08-08-05 21:02

Hej
Er der mon nogen der kan hjælpe. Når jeg afspiller filmklip i windows
mediaplayer (nyere versioner), ligner forevisningen mest af alt en gang
smeltet regnbueis, hvor farverne er ved at løbe sammen. Hvd klippet handler
om må man gætte sig til. Kan det være min pc der ikke er kraftig nok? Kører
ellers win2000 uden problemer!

Hjælp ønskes. På forhånd tak
Simon

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-05 21:36

Den 08-08-05 22.01 skrev Simon følgende:

> Er der mon nogen der kan hjælpe. Når jeg afspiller filmklip i windows
> mediaplayer (nyere versioner)

Så skulle du nok have postet i Windows-gruppen i stedet. Her snakker vi
browsere.

> [...]
> om må man gætte sig til. Kan det være min pc der ikke er kraftig nok? Kører

Du mangler sikkert det rette codec til filmklippet. Spørg i
Windows-gruppen: news:dk.edb.system.ms-windows - du kan sikkert med
fordel lige kigge ældre indlæg igennem. Jeg mener, der har været en
lignende forespørgsel for nylig, og at der i et af svarerne henvises til
et program, der kan fortælle dig, hvilken codec du skal have fat i.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : ASKF

Dato : 08-08-05 22:14

Kim Ludvigsen ytrede sig i
<42f7c2bf$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>lignende forespørgsel for nylig, og at der i et af svarerne henvises til
>et program, der kan fortælle dig, hvilken codec du skal have fat i.

Er det GSpot du hentyder til?
<http://www.headbands.com/gspot/>
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Simon

Dato : 09-08-05 17:46

Ok, tak, jeg prøver i den rigtige gruppe.

Undskyld
Simon

Fra : Bent

Dato : 09-08-05 10:58

Simon wrote:
> [...]
> om må man gætte sig til. Kan det være min pc der ikke er kraftig nok? Kører

Har du et Geforce grafikkort? Der er en fejl i de nyeste drivere som gør
at gamma værdien for video-overlay bliver sat alt for højt, så
video-streams får ret spøjse farver (meget lyst billede). Se løsningen her:

http://makeashorterlink.com/?J1853249B

Mvh. Bent