Bjerner 1249
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-08-05 18:13

Hej
Jeg har lavet en <td> som fylder 30% af mit skærm billede, se
her: http://p0ulsen.frac.dk i højre side. Det er den spalte som
hedder 'Seneste Nyt'. Jeg har skrevet, i min html fil,

nyt</h2></div><div id="I">...

Det skal jeg så ha' ført ind i min css fil istedet. Det er vel
ved at lave en div som den her f.eks:<div id="hej"> <td
valign="top"><br><hr><h2> Seneste nyt</h2></div><div id="I">...

Men hvordan skal jeg skrive den ind i min css fil ? Så den
bestemmer at den skal være 30% af mit skærmen ? Eller 30% af
hjemmesidens bredde.

Håber nogen kan hjælpe!

Jeg har lige et til spørgsmål, nu vi er ved den her: <td
width="30%" valign="top"><br><hr><h2> Seneste nyt</h2></div><div
id="I">...

Når jeg validere med: http://validator.w3.org siger den at der er
en fejl. Den viser den sådan her:

Error Line 40 column 73: end tag for "TABLE" omitted, but its
declaration does not permit this.

...p"><br><hr><h2> Seneste nyt</h2></div><div id="I">| Dato:
10/7-05 - Endelig!

.. Og det er mellem de to her </div><div id="I"> den viser
fejlen. Hvad er der galt ? Må der ikke være 2 <div's> ved siden
af hinanden ? Hvis nej, hvad kan jeg så evt. gøre ?

Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak!

Mvh Jesper Poulsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 08-08-05 18:36

"Jesper Poulsen" <JepperP14@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvordan skal jeg skrive den ind i min css fil ? Så den
> bestemmer at den skal være 30% af mit skærmen ? Eller 30% af
du definere 30% ganske om du har gjort før, den tag'er automatisk 30% af det
omgivende element, i dette tilfælde tabellen...

> [...]
> fejlen. Hvad er der galt ? Må der ikke være 2 <div's> ved siden
> af hinanden ? Hvis nej, hvad kan jeg så evt. gøre ?
det må der godt jo.. fejlen skyldes at du har to åbne tabeller, og ikke
lukker nogen af dem.

Dette her er jo i grunden ikke et php-relateret spørgsmål, og som jeg i en
tidligere tråd har nævnt, bør man prøve at finde den rigtige gruppe til ens
spørgsmål...

svar findes i dk.edb.internet.webdesign.html hvor jeg også vil bede svarer
og stille lignende spørgsmål fremover

--
Christoffer
(forsøg på fut for første gang i min nyhedsgruppe-karriere!)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-08-05 19:13

> Det må der godt jo.. Fejlen skyldes at du har to åbne tabeller, og ikke
> lukker nogen af dem.
Jo, den sidste er lukket. Og nu er den første slettet, da jeg fandt ud af at jeg
ikke bruge den til noget. Nu ser koden sådan her ud:
Det er den samme som før. Den eneste forskel er at </div> er slettet, da den
ikke blev brugt.

> [...]
> spørgsmål...
>
> svar findes i dk.edb.internet.webdesign.html hvor jeg også vil bede svarer

Okay, beklager :) Men kunne ikke finde ud af hvor jeg skulle placere det..

Skal nok lade være med det en anden gang :)

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-08-05 21:11

On 2005-08-08, Christoffer <christoffer@buur.info> wrote:
> (forsøg på fut for første gang i min nyhedsgruppe-karriere!)

Du fik vist kun krydspostet. Hvis du vil futte skal du sætte headeren
followup-to. Læs mere her:

<http://www.savetz.com/yic/YIC05FI_22.html>

- Jacob Atzen

Fra : Christoffer

Dato : 08-08-05 21:17

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Du fik vist kun krydspostet. Hvis du vil futte skal du sætte headeren
> followup-to.
Ja, det var ikke en videre succes jeg fik præsteret der .. prøver bare igen
en anden gang

>. Læs mere her:
> <http://www.savetz.com/yic/YIC05FI_22.html>
Med den største iver længe set, vil jeg kaste mig over det!

--
Christoffer