Dele drev mellem stationær og bærbar
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 11:19

Hej.

Jeg har et spørgsmål/et mindre "problem", som jeg ikke ved, hvordan jeg skal
gribe an.
Jeg har en stationær og en bærbar computer, og på den stationære har jeg
adskillige GB musik og dokumenter liggende, som jeg gerne vil have over på
den bærbare.
Jeg kunne godt tænke mig, at jeg fra min bærbare kunne få adgang til
eksempelvis C- og D-drevet på min stationære computer, men jeg ved ikke, om
det overhovedet er muligt? Er det noget, man "sådan lige" kan ordne, eller
er det en større opgave at gå i gang med, når man ikke er vant til at rode
med sådan noget?

Jeg har Windows XP Professional på begge computere.

Mange hilsner, Lina

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-05 13:07

Lina explained on 08-08-2005 :
> [...]
> sådan noget?

> Jeg har Windows XP Professional på begge computere.

Højreklik på drevet og vælg "Deling", sæt kryds i at du vil dele drevet
og sørg så for at sikre dit netværk mod ubudne gæster.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 16:34

> Højreklik på drevet og vælg "Deling", sæt kryds i at du vil dele drevet og
> sørg så for at sikre dit netværk mod ubudne gæster.

Tusind tak for hjælpen - det var en hel del lettere, end jeg troede, det
ville være ;)

Mange hilsner, Lina

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-08-05 14:32

"Lina" <lina snabela svanesange punktum dk> skrev

> Tusind tak for hjælpen - det var en hel del lettere, end jeg troede, det
> ville være ;)

Hvis begge dine maskine er tilsluttet Internettet, så *HUSK* firewall, når
du aktiverer deling. Afhængigt af din netforbindelse, så kan der være fir
adgang for andre, når deling er aktiveret!

Claus