Asus A8N-E & dual ram
Fra : Jan Hougaard

Dato : 08-08-05 09:56

Hejsa

Når jeres subj post'er, står der så ikke om I køre dual eller single mode på rammen?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Hans

Dato : 08-08-05 09:57

Jan Hougaard wrote:
> Hejsa
>
> Når jeres subj post'er, står der så ikke om I køre dual eller single
> mode på rammen?

Skriver den ikke noget med 128 bit?

Hans

Fra : Jan Hougaard

Dato : 08-08-05 10:02

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse news:42f71e4f$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...

> Skriver den ikke noget med 128 bit?

Min skriver intet.
En forhandler overtalte mig til, at købe 2 stk Memory Corp.
De skulle med garanti kunne køre dual.
Vi er enige om, at man bruger enten de 2 blå eller de 2 sorte sokler parvis.

Fra : Hans

Dato : 08-08-05 10:15

Jan Hougaard wrote:
> [...]
> De skulle med garanti kunne køre dual.
> Vi er enige om, at man bruger enten de 2 blå eller de 2 sorte sokler

Normalt skal de sidde i samme farve sokkel, så det lyder rigtigt.

Hvis de sidder rigtigt kan de ikke andet end at køre dual, og kan modulerne
ikke køre dual går maskinen ned. Så enkelt er det.

Hans

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-08-05 10:37

Jan Hougaard wrote:

> Min skriver intet.
> En forhandler overtalte mig til, at købe 2 stk Memory Corp.
> De skulle med garanti kunne køre dual.
> Vi er enige om, at man bruger enten de 2 blå eller de 2 sorte sokler parvis.

Jeg vil nu tro de skal sidde i et slot af hver sin farve!

Læs motherboard-manualen for nærmere information. du kan også checke om
de rent faktisk kører dual ved at hente cpu-z på www.cpuid.com

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 08-08-05 11:43

> Jeg vil nu tro de skal sidde i et slot af hver sin farve!

De skal sidde i samme farve slot - se side 1-15 i manualen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-08-05 16:20

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> crashed Echelon writing

> Jeg vil nu tro de skal sidde i et slot af hver sin farve!

Nej, hver farve repræsenterer én kanal

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens G

Dato : 08-08-05 19:44

On 08 Aug 2005 15:19:33 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> crashed Echelon writing

>Nej, hver farve repræsenterer én kanal

De skal sidde i et slot af hver sin farve.

Side 1-15, som en anden refererer, til siger helt klart:
Channel A DIMM_A1 and DIMM_A2
Channel B DIMM_B1 and DIMM_B2

DIMM_A1 er blå.
DIMM_A2 er sort.
DIMM_B1 er blå.
DIMM_B2 er sort.

Jeg kan ikke på nogen måde få det til at de skal sidde i slots med
samme farve, med mindre der er en montagefejl af soklerne.

Hvis rammen sættes i de to slots nærmest CPU'en, bør den køre dual.

--
Jens G

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-08-05 19:59

Jens G <jens@no.spam.for.me.pls> crashed Echelon writing

> Side 1-15, som en anden refererer, til siger helt klart:
> Channel A DIMM_A1 and DIMM_A2
> Channel B DIMM_B1 and DIMM_B2

Lige for at diskutere videre, længere nede står der "When using two DDR
DIMM modules, install into DIMM_A1 and DIMM_B1 slots only"

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens G

Dato : 08-08-05 20:51

On 08 Aug 2005 18:59:22 GMT, Bjarke Andersen
> [...]

>Lige for at diskutere videre, længere nede står der "When using two DDR
>DIMM modules, install into DIMM_A1 and DIMM_B1 slots only"

Du har ret. Det er lige som om der skrives lidt tvetydigt, og det lod
jeg mig narre af.

Jeg har ikke hands-on erfaring med Asus boardet, og kan kun se på hvad
der står i manualen. Og der står ikke det jeg troede, ser det ud til.

På min MSI board skal de sidde i forskellige farver, og netop de to
slots nærmest CPU'en giver dual.

--
Jens G

Fra : michael bs

Dato : 08-08-05 20:01

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme farve, med mindre der er en montagefejl af soklerne.
>
> Hvis rammen sættes i de to slots nærmest CPU'en, bør den køre dual.

Hvad hvis man kører med fire ramklodser. Kan man så køre dual i begge par?

mvh Michael

Fra : Jens G

Dato : 08-08-05 20:27

On Mon, 8 Aug 2005 21:01:06 +0200, "michael bs"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

>Hvad hvis man kører med fire ramklodser. Kan man så køre dual i begge par?

Det bør man kunne.

--
Jens G

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-08-05 19:53

Jens G <jens@no.spam.for.me.pls> crashed Echelon writing

> Jeg kan ikke på nogen måde få det til at de skal sidde i slots med
> samme farve, med mindre der er en montagefejl af soklerne.

Hmm så må jeg jo så erkende at det er forskelligt fra producent til
producent, da jeg har stødt på et Asus samt Biostar board hvor det var
samme farve farve.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan Hougaard

Dato : 09-08-05 14:40

"Jan Hougaard" skrev i en meddelelse...
> En forhandler overtalte mig til, at købe 2 stk Memory Corp.
> De skulle med garanti kunne køre dual.
> Vi er enige om, at man bruger enten de 2 blå eller de 2 sorte sokler parvis.

Lige for at få det afsluttet, så skulle de sidder parvis i enten de blå eller sorte sokler.
De sidder pt i de blå sokler og køre nu fint.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-08-05 20:46

Og du har checket med CPU-z at de kører dual? det står jo efter sigende
ikke ligefrem tydeligt i manualen, det er et generelt problem med mange
mobo producenter

Fra : Jan Hougaard

Dato : 12-08-05 07:03

"Esben von Buchwald" skrev i en meddelelse ...
> Og du har checket med CPU-z at de kører dual? det står jo efter sigende
> ikke ligefrem tydeligt i manualen, det er et generelt problem med mange
> mobo producenter

Nej jeg har ikke installeret XP endnu (har været ved at male computerværelse osv),
men den skriver det når den post'er. Så må det vel være ok.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 15:23

Jan Hougaard wrote:

> Nej jeg har ikke installeret XP endnu (har været ved at male
> computerværelse osv), men den skriver det når den post'er. Så må det
> vel være ok.

Du kan også teste det med Memtest:
www.memtest.org

Zulu