/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Opsagt nummer - henvisning til nyt ?
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-08-05 00:04

Jeg er lige flyttet og har i den forbindelse opsagt min fastnet
telefon. Telefonen er på et boligforenings netværk men alt telefoni
uden for boligforeningen varetages af firmaet Cirque.
På trods af det snart er en måned siden nummeret blev nedlagt er det
stadig aktivt på den måde at når man ringer til det lyder det blot som
om telefonen ikke bliver taget.

Det har tidligere været sådan at nummeret fulgte lejligheden, men så
vidt jeg er orienteret er den praksis ophørt fordi det viste sig ikke
at være lovligt (??).

Skal telefonselskabet ikke lukke nummeret når abonnemenet opsiges så
folk der ringer til det bliver gjort opmærksom på at nummeret ikke
længere er aktivt ?

Xpost dk.teknik.telefoni og dk.videnskab.jura - sæt FUT til relevant
gruppe.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



 
 
Per Henneberg Kriste~ (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-08-05 06:44


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.403f7d58a3c5c8c2.34878@news.hs235.dk...

> På trods af det snart er en måned siden nummeret blev nedlagt er det
> stadig aktivt på den måde at når man ringer til det lyder det blot som om
> telefonen ikke bliver taget.

Sådan lyder alle numre - også de der ikke er taget (så længe det ikke er
mobilnumre).


--
Per, Esbjerg



Peter Lykkegaard (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 08-08-05 06:48

"Per Henneberg Kristensen" wrote

> Sådan lyder alle numre - også de der ikke er taget (så længe det ikke er
> mobilnumre).
>
Det er da noget nyt ...?
Der plejer at komme en tre tone lyd hvis nummeret ikke eksisterer

- Peter



Per Henneberg Kriste~ (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-08-05 10:30


"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f6f215$0$75697$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> Sådan lyder alle numre - også de der ikke er taget (så længe det ikke er
>> mobilnumre).

> Det er da noget nyt ...?

Nej

> Der plejer at komme en tre tone lyd hvis nummeret ikke eksisterer

Nej.


--
Per, Esbjerg



Peter Lykkegaard (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 08-08-05 16:59

"Per Henneberg Kristensen" wrote
>
>>> Sådan lyder alle numre - også de der ikke er taget (så længe det ikke er
>>> mobilnumre).
>
>> Det er da noget nyt ...?
>
> Nej
>
>> Der plejer at komme en tre tone lyd hvis nummeret ikke eksisterer
>
> Nej.
>
Hvad pokker skal du sige mig imod

Prøv at ringe 40355608 og du får tre toner i stigende interval og hurtig
gentagelse
45355608, 70355608 eller 75355608 giver det samme resultat

Jeg har lige prøvet alle 4 numre og alle giver "forkert nummer"

- Peter



Henrik Stidsen (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-08-05 18:08

It happens that Peter Lykkegaard formulated :
> Hvad pokker skal du sige mig imod

Jeg vil også gerne sige dig imod - i hvert fald næsten :)

> Prøv at ringe 40355608 og du får tre toner i stigende interval og hurtig
> gentagelse
> 45355608, 70355608 eller 75355608 giver det samme resultat

> Jeg har lige prøvet alle 4 numre og alle giver "forkert nummer"

Prøvede lige 40355608 og 70355608 fra min (Telia/Orange) mobil, de
giver begge en "Det ønskede nummer er ikke i brug, kontroller venligst
nummeret og prøv igen" på mere end et sprog.

Mit gamle nummer giver en normal "venter på nogen tager røret" ringback
dut lyd. Jeg kan kun komme på tre muligheder for hvorfor den gør det:
1) Cirque har ikke nedlagt nummeret
2) Cirque "gør det forkert" og giver en ringback dut lyd istedet for
treklang eller anden fejl-besked.
3) Alle numre i den serie det ligger i routes til boligforeningens
centraler og det er dem der giver dut-lyden og altså "gør det forkert".

Men det ville være lækkert om nogen kan henvise til en bekendtgørelse
eller lign. der siger hvordan teleselskaber og lign. skal behandle
telefonnumre der bliver opsagt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Snuden (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 08-08-05 11:22

On Mon, 8 Aug 2005 07:43:54 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
>news:mn.403f7d58a3c5c8c2.34878@news.hs235.dk...
>
>> På trods af det snart er en måned siden nummeret blev nedlagt er det
>> stadig aktivt på den måde at når man ringer til det lyder det blot som om
>> telefonen ikke bliver taget.
>
>Sådan lyder alle numre - også de der ikke er taget (så længe det ikke er
>mobilnumre).

øhhhh.. hva? Jeg har da ellers trykket forkert så sent som i dag, og
ringet til et fastnetnummer der ikke er i brug - og det blev jeg meget
tydeligt gjort opmærksom på.

Det ville da også være tåbeligt ikke at gøre opmærksom på det - ellers
kunne man jo fejlagtigt ligge og ringe til et forkert nummer i
dagevis.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

MAndersen (08-08-2005)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 08-08-05 13:51


"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cdcef19qjnn01ieta7cnccu7b06j0khl8u@4ax.com...
> On Mon, 8 Aug 2005 07:43:54 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
> <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
>
>>
>>"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
>>news:mn.403f7d58a3c5c8c2.34878@news.hs235.dk...
>>
>>> På trods af det snart er en måned siden nummeret blev nedlagt er det
>>> stadig aktivt på den måde at når man ringer til det lyder det blot som
>>> om
>>> telefonen ikke bliver taget.
>>
>>Sådan lyder alle numre - også de der ikke er taget (så længe det ikke er
>>mobilnumre).
>
> øhhhh.. hva? Jeg har da ellers trykket forkert så sent som i dag, og
> ringet til et fastnetnummer der ikke er i brug - og det blev jeg meget
> tydeligt gjort opmærksom på.
>
> Det ville da også være tåbeligt ikke at gøre opmærksom på det - ellers
> kunne man jo fejlagtigt ligge og ringe til et forkert nummer i
> dagevis.
> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Jeg er enig med snuden, tildels. Hvis abb. har fået nyt nummer, henvises der
til nyt nummer i 6 mdr.
Det er jo så lidt svært, hvis abb. ikke har fået nyt nummer.

MAndersen




Henrik Stidsen (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-08-05 18:10

MAndersen wrote on 08-08-2005 :
> Jeg er enig med snuden, tildels. Hvis abb. har fået nyt nummer, henvises der
> til nyt nummer i 6 mdr.
> Det er jo så lidt svært, hvis abb. ikke har fået nyt nummer.

Hvis abb ikke har opgivet et nyt nummer bør de blot gøre opmærksom på
at nummeret er nedlagt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Henrik Stidsen (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-08-05 13:16

Per Henneberg Kristensen formulated on mandag :
>> På trods af det snart er en måned siden nummeret blev nedlagt er det stadig
>> aktivt på den måde at når man ringer til det lyder det blot som om
>> telefonen ikke bliver taget.

> Sådan lyder alle numre - også de der ikke er taget (så længe det ikke er
> mobilnumre).

Det *ved* jeg er helt forkert.

TDC har en telefonsvarer der fortæller at nummeret er nedlagt, i uorden
eller hvad der nu er galt med det. Nogen gange fortæller den også et
nyt nummer, altså henvisning. Hvad de andre selskaber har ved jeg så
ikke.

Numre der ikke er i brug giver treklang.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Jonathan Stein (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 08-08-05 14:12

Henrik Stidsen wrote:

> Skal telefonselskabet ikke lukke nummeret når abonnemenet opsiges så
> folk der ringer til det bliver gjort opmærksom på at nummeret ikke
> længere er aktivt ?

Det kommer an på, om I hver især er kunder eller om jeres forening er én
kunde.

Hvis I er kunder direkte hos teleselskabet, skal de jvf.
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024613 (nederst)
tilbyde henvisning til det nye nummer i mindst 6 måneder - og de første
3 måneder skal det være gratis.

Er det derimod foreningen, der er kunde - og på ikke-kommercielt
grundlag sælger ydelserne videre til medlemmerne - har den enkelte
bruger ikke denne ret. (Se bl.a.
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=128953894)

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/

Henrik Stidsen (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-08-05 18:16

Jonathan Stein wrote on 08-08-2005 :
>> Skal telefonselskabet ikke lukke nummeret når abonnemenet opsiges så folk
>> der ringer til det bliver gjort opmærksom på at nummeret ikke længere er
>> aktivt ?

> Det kommer an på, om I hver især er kunder eller om jeres forening er én
> kunde.

Ja det er jo lidt svært at afgøre.
Boligforeningen ejer svjv kablerne og hardwaren men må iflg en eller
anden lov (de vist har misforstået!) ikke selv drive det. Det har de så
et lokalt firma til. Den eksterne telefoni varetages af Cirque og hver
enkelt bruger afregner forbrug og abonnement direkte med dem.

Der kan ikke vælges andet teleselskab, det er Cirque eller
mobiltelefon.

Jeg tror bare jeg skal ringe til dem i morgen og spørge hvad de mener
om det.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408173
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste