Session.timeout virker ikke
Fra : Peter Nielsen

Dato : 07-08-05 21:24

Hej... Jeg har følgende kode:

Set rs = conn.Execute("Select * from [Users] where [Username] = '" userid &
"' AND [Password] = '" & passwd & "'")
If not rs.eof then
Session("RunForCover_status") = "login"
Session.timeout = 500
response.redirect "default.asp"
end if

Hvorfor virker den ikke???

Har oplevet flere gange at den lige pludselig timeout'er.. Og andre klager
over at når de er ved at har skrevet en nyhed så kan ryger de bare tilbage
til login siden når de prøver at indsætte den.. fordi at session er
timeout'et for tidligt igen...

Nogle der kan se fejlen??

MVH
Peter

Fra : Per

Dato : 09-08-05 12:34

Peter Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej... Jeg har følgende kode:
>

> Set rs = conn.Execute("Select * from [Users] where [Username] = '" userid &
> [...]

her er det script jeg bruger selv, jeg har tilpasset det mer' eller midre til
dit behov, jeg vil ikke mene du har brug for den session.timeout, men hvis du
gerne vil ha den med så ville jeg sætte den til mindre end de lidt over 8 timer
den er sat til. (60 måske)

du kan vel også godt bruge din session som den er, men så skal du jo kalde et
script det tjekker om session: runForCover_status er = login og hvis ikke så gå
til login siden.

skal siges jeg er ikke den storer haj da jeg ikke har arbejdet med asp i de
sidste 2-3år, men håber mit indlæg hjælper.

mvh Per

' Hvis der er blevet trykket på knappen "Login"
If Request.Form("Action") = "Login" Then
' Her forberedes de indtastede værdier til validering
userid = Trim(Replace(Request.Form("Brugernavn"),"'",""))
passwd = Trim(Replace(Request.Form("Adgangskode"),"'",""))

' Hvis der er skrevet noget i både brugernavn og adgangskode
If Len(userid) > 0 And Len(passwd) > 0 Then

' Opbygning af SQL streng
strSQL = "SELECT Username, Password FROM Users"&_
" WHERE (Username = '" & userid & "')"&_
" AND (Password = '" & passwd & "')"

Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis brugeren fandtes i databasen
userid = rs("Username")
    passwd = rs("Password")

Else
' Hvis brugeren ikke fandtes i databasen
strERR = "Du blev ikke godkendt af systemet"
End If

' Rydder op i vores connection objekt
myConn.Close
Set myConn = Nothing

If Len(userid) Then
' Hvis variablen intUID indeholder en værdi sættes denne i sessionen
"UserID" og brugeren bliver sendt videre
Session("userid") = userid
Session("passwd")= passwd
Session("RunForCover_status") = "login"

response.redirect("default.asp")

End If
Else
' Hvis der ikke var angivet brugernavn og adgangskode
strErr = "Du skal skrive både brugernavn og adgangskode"
End If

If Len(strErr) > 0 Then
' Her laves fejlmeddelsen om til rød skrift
End If
End If

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Nielsen

Dato : 09-08-05 20:46

Sorry... fandt fejlen... Wannafind som vi har server ved har åbenbart en
standard timeout til 20 min, som kun kan ændres af dem... det var fejlen...
men tak for svaret :)

Peter