Renovering
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 07-08-05 16:59

Har lige fået et gammelt akvarium - som skal have nye glas i.

Det er på 160 liter - og de gamle glas var 6,5 mm tykke!

Skal jeg blive i samme tykkelse eller kan jeg bruge noget tyndere?

I bunden vil jeg bruge en 1 mm plade i rustfri!

Skal ud og høre på glaspriser i morgen men er der nogen der har en cirka
pris på sådan et sæt glas?

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 08-08-05 22:19

Hvis det er et fabriksfremstillet akvarium, ville jeg bestemt ikke gå under
den tykkelse glasset allerede har. Du kan i hvert fald være sikker på, at
fabrikken ikke har brugt glas, der var så meget som en mm. for tykt, til
lige akkurat at kunne klare trykket.

Jeg har selv et 160´er stående. Mener bestemt at glasset er 8mm.

Kig engang på www.cichlids.dk Jeg mener at der ligger et skema over
glastykkelser der.

Men det er da vist en gammel svend, siden der er jern/stål bund, men det er
måske noget du selv laver, for at spare på glasset?

/Jasper

Fra : HD

Dato : 10-08-05 11:21

Hej du kan se tykkelser på min hjemmeside
http://akvarieimport.dk/Glastykkelser.htm
Hans D.