Minutter mellem to tidspunkter.
Fra : fsim@ofir.dk

Dato : 07-08-05 13:12

Hej NG!

Jeg har en tid registreret i en DB. Hvis den tid er
mere end 20 minutter gammel skal mit script slette
den.
Spørgsmålet, hvordan finder jeg ud af hvor mange minutter
der er mellem den tid og nu. Tiden er i formatet:
07-08-2005 14:09:17
Som er det samme format som serveren bruger.
I C++ er der er en funktion der hedder
int MinutesBetween(tidvar1, tidvar2)
som returnerer antallet af minutter i mellem, kan man gøre
noget lignende i ASP? Eller hvad gør jeg?

På forhånd tak.

Mvh. Rasmus

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-08-05 14:08

> I C++ er der er en funktion der hedder
> int MinutesBetween(tidvar1, tidvar2)
> som returnerer antallet af minutter i mellem, kan man gøre
> noget lignende i ASP? Eller hvad gør jeg?

Datediff hedder funktionen i ASP.
Den kan også bruges i SQL-kaldene, såfremt du bruger en
MS-database (MS SQL eller Access), men ikke på MySQL.

Noget i retning af "delete from [tabel] where
datediff('n',now,tid) >= 21"
now er variablen for tiden her og nu
tid er dén tid, du har stående i databasen.

Om datediff:
http://msdn2.microsoft.com/library/b5xbyt6f(en-us,vs.80).aspx

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jonas

Dato : 11-08-05 10:52

Philip Nunnegaard wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Datediff hedder funktionen i ASP.
> Den kan også bruges i SQL-kaldene, såfremt du bruger en
> MS-database (MS SQL eller Access), men ikke på MySQL.

Jeg bruger MySQL, og har ikke kunne finde et "smart" script for
det. Jeg tager istedet og gemmer sekunderne der er gået, og
gemmer dem i databasen. Så skal den bare "minus" de to tal, og
hvis sekund antallet er over 20 min. (60*20), så skal den slette
en tabel, eller hvad den nu skal slette.

Mvh. Jonas

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-08-05 19:12

In news:<42fb1fac$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>
jonas typed:
> [...]
> hvis sekund antallet er over 20 min. (60*20), så skal den slette
> en tabel, eller hvad den nu skal slette.

Den database må da svede af helvede til, brug en sessionsvariabel i
stedet.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--