Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Konto i Schweiz
Fra : Chris Hansen

Dato : 07-08-05 11:09

Hejsa,

Er der nogen herinde, der har erfaringer med bank konti i Schweiz?

SÃ¥som:
* Hvordan åbner man en konto?
* Hvilken bank er billigst?
* Hvilken bank er mest pålidelig?
* Hvad skal man overveje, når man vælger en bank i Schweiz?

Hilsen
Chris

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-08-05 12:09

In article <42f5ddcc$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Chris Hansen wrote:
> Hejsa,
>
> Er der nogen herinde, der har erfaringer med bank konti i Schweiz?
>
> Såsom:
> * Hvordan åbner man en konto?

Du tager derned og åbner den.

> * Hvilken bank er billigst?
> * Hvilken bank er mest pålidelig?

De store skal du ikke være bange for stjæler dine penge.

> * Hvad skal man overveje, når man vælger en bank i Schweiz?

Du skal selv opgive dine indeståender til Told&Skat. Dog kan de
får oplysninger i forbindelse med kriminalitet.

Hvis du skal skjule penge, så er Malaysia bedre.

Fra : Chris Hansen

Dato : 07-08-05 12:45

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvis du skal skjule penge, så er Malaysia bedre.

Så vil du måske også sige, at jeg skal tage til Malaysia for at åbne en
konto dér?

Der må da være en mulighed for at blive i Danmark og åbne en konto i enten
Schweiz eller Malaysia eller et andet land, der sætter bankhemmeligheden
højt???

Hilsen
Chris

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-08-05 13:51

In article <42f5f447$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Chris Hansen wrote:

> [...]
> Schweiz eller Malaysia eller et andet land, der sætter bankhemmeligheden

Du kan prøve at ringe til Credit Suisse i morgen. De er nok så store at
de er troværdige.
http://www.creditsuisse.com/

Du kan søge på google: open account switzerland

Og få svar på dine spørgsmål. Det ser ud til at koste fra 900 CHF og op
at åbne kontoen. Og normalt skal du have ca. 50.000 CHF eller mere
stående, altså ca. 200.000 kr.

Hvis du ser her:
http://www.switzerland-4you.com/swiss_banking.htm

Så gælder bank hemmeligheden ikke ved kriminalitet, herunder hvidvask
af penge, skattesvindel o.lign.

Den kan også ophæves ved arv, skilsmisse, konkurs etc.

Så beskyttelsen er ikke så stor som du lige regner med. Du skal
finde en banarepublik i stedet.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-08-05 12:55

In <42f5f447$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk> Chris Hansen <chris@ngweb.biz> writes:

> [...]

>Schweiz eller Malaysia eller et andet land, der sætter bankhemmeligheden

Hvordan vil du saa overfoerer penge til kontoen ?
Elektronisk gennem en Dansk Bank

/Martin

Fra : Tommy S.

Dato : 11-08-05 10:20

On Wed, 10 Aug 2005 11:54:46 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen
<tusk@daimi.au.dk> wrote:

>Hvordan vil du saa overfoerer penge til kontoen ?
>Elektronisk gennem en Dansk Bank

Haha.. eller man overfører dem fra det pokersite, hvor man har en
masse penge stående som man ikke ønsker det danske "væsen" skal få nys
om!
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Chris Hansen

Dato : 16-08-05 22:47

Tommy S. wrote:

> Haha.. eller man overfører dem fra det pokersite, hvor man har en
> masse penge stående som man ikke ønsker det danske "væsen" skal få nys
> om!

Sikken fantasi, der opstår, blot fordi man stiller et spørgsmål om en
bankkonto i Schweiz. Sådan en konto kan også bruges til lovlige formål.

Det er min hemmelighed, hvad jeg vil bruge sådan en konto til, men det er
ganske underholdende og en lille smule irriterende at læse jeres gætterier
om mine bevæggrunde.

Og som et ekstra lille hint, kan jeg oplyse, at der hverken er pokerpenge
(eller lignende) eller penge, der skal skjules for skattefar, der vil gå
ind på dén konto.

Hilsen
Chris

Fra : Andy

Dato : 14-09-05 01:17

> * Hvordan åbner man en konto?

Åbner en konto via internettet. Du vil få tilsendt materiale som du
underskriver og vedlægger kopi af pas og sender retur.

> * Hvilken bank er billigst?

Det afhænger af mange ting. F.eks, tilbud, kampagner osv.

> * Hvilken bank er mest pålidelig?

Vælg en mellemstor eller større bank.

> * Hvad skal man overveje, når man vælger en bank i Schweiz?

Læs betingelserne grundigt, og lad dig ikke nøje med betingelser på sprog
som du ikke er flydende i. Ofte ligger der tyske betingelser og formularer i
pakken fordi de tror at danskere som naboer til tyskland taler bedre tysk
end engelsk.

Derudover foregår tingene via ebank, så det er nemt og bekvemt.

Andy

Fra : Peter

Dato : 20-10-05 13:13

"Chris Hansen" <chris@ngweb.biz> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogen herinde, der har erfaringer med bank konti i Schweiz?

Postfinance.ch

http://www.postfinance.ch/pf/content/en/seg/priv/price/setonline.na_priv.html

Har hørt, at du kan få ATM-kort med, hvis kontoen er i EURO (muligvis også
andre valutaer).

Kræver ikke fremmøde, men en lidt langsommelig proces. Du bestiller
materialet fra banken, som du skal underskrive. Sammen med det, skal du
sende en kopi af dit pas retur. Da DK ikke er medlem af Apostilleaftalen,
kræves følgende af kopien.

1. En notar (sidder på dommerkontoret) skal skrive under på, at kopien er OK
2. Domstolsstyrelsen skal skrive under på, at Notaren har ret til at skrive
under.
3. Udenrigsministeriet skriver under på, at Domsstolsstyrelsen underskrift
er OK.

De tager ca. 2 uger og koster 250 kr. i gebyrer. Spørg notaren om yderligere
info.

Kender en, der benytter dem, og som er meget tilfreds.