Fantastisk morgen på Stubben - hvilke fugl~
Fra : Thor

Dato : 07-08-05 09:51

Herlig tur her til morgen.

Fik taget en masse billeder af varierende kvalitet.

www.logicoders.dk/billeder/index.htm

Jeg kender de fleste af fuglene på billederne, - kan I hjælpe med resten?

mvh Thor

Fra : Svendborg

Dato : 07-08-05 16:50

Hej Thor

Nogle bud kunne være:

1: Husrødstjert
2: Husrødstjert
3: Stenpikker
4: Tornsanger
5: Engpiber
6: Troldand
7: Hvidklire
8: Lille lappedykker
9: Tornsanger
10: Troldand
11: Bjergrørhvene med engpiber

Mvh EEE

Fra : Thor

Dato : 09-08-05 08:10

Hej Svendborg

Jeg tror du har ret.
Jeg havde nok håbet, at 11. var en skærpiber, 4+9 var en rødrygget
tornskade, 6+10 var noget andet.
Jeg havde svært ved bestemme lappedykkeren i felten (at det overhovedet var
en lappedykker), mens det er nemt nok på billedet.
Stenpikkeren var jeg også lidt i tvivl om, den findes åbenbart i mange
varianter.
Men tak for hjælpen.

Jeg har brugt et Canon 20 D + 300 mm F 2.8 L objektiv med 2x extender.

mvh Thor

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 09-08-05 09:34

Thor wrote:
> [...]
> varianter.
> Men tak for hjælpen.
>
> Jeg har brugt et Canon 20 D + 300 mm F 2.8 L objektiv med 2x extender.

4+ 9 er en Rødrygget Tornskade.

Mikkel

Fra : Thor

Dato : 10-08-05 10:00

>4+ 9 er en Rødrygget Tornskade.

Hej Jens

Ja, mon ikke? Den har et stort hoved ifht kroppen.
Er der andre der har et bud?

mvh Thor

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 10-08-05 10:21

Thor wrote:

> Hej Jens
>
> Ja, mon ikke? Den har et stort hoved ifht kroppen.
> Er der andre der har et bud?

Hej Thor.

Det er en Rødrygget Tornskade.

Mikkel