Gitter til trappemontering
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-08-05 05:44

Vi har netop købt hus med 1. sal og skal derfor have monteret
børnegitter ved trappen foroven og forneden.

Kan I anbefale bestemte mærker el. typer?

Der er gode muligheder for at skrue/montere det solidt fast.

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Kim

Dato : 07-08-05 14:39

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev
> Vi har netop købt hus med 1. sal og skal derfor have monteret børnegitter
> ved trappen foroven og forneden.
> Der er gode muligheder for at skrue/montere det solidt fast.
> Kan I anbefale bestemte mærker el. typer?

Ja.
Køb et solidt et der kan skrues fast i væggen,
og sørg for at det sidder ordentlig fast.
Vi havde et da vores datter var lille og hun kunne
stå og hoppe mellem tremmerne og ryste alt hvad
hun kunne, uden det gik i stykker. Det var af 100 % træ.
Børnene må ikke kunne stikke hovedet igennem og
sørg for at der er en børnelås på, så barnet ikke kan
åbne det.

Kan ikke huske hvor vi købte det, tror nok det var
http://www.pif-paf-puf.dk/

Mvh Kim

Fra : Søren G

Dato : 10-08-05 09:16

"Kim" <no.way@dude.dk> wrote in message
> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev

IKEA har et trappegitter der fungerer fint, og er godt solidt.

--
Søren

Fra : Bea Brun

Dato : 10-08-05 13:25

Vi synes at Ikeas gitter med "dørlåge" er lidt smal. Desuden lukker vores
selv og hopper i hak, så jeg kan aldrig lige stryge igennem i fuld fart med
favnen fuld af vasketøj, da lågen først skal løftes og åbnes.
Neden for trappen, tværs henover gangen, har vi et kæmpe gitter i træ (155
cm) fra Babysam og det holder nu også perfekt og smækker ikke selv i.
Tillykke med huset, Henriette!

Fra : Søren G

Dato : 11-08-05 13:56

"Bea Brun" <bea@rome.com> wrote in message
> Vi synes at Ikeas gitter med "dørlåge" er lidt smal.

Den passer til almindelige dørkarme, og de fleste trappeopgange, og det er
jo det vigtige.

> Desuden lukker vores
> selv og hopper i hak, så jeg kan aldrig lige stryge igennem i fuld fart
med
> favnen fuld af vasketøj, da lågen først skal løftes og åbnes.

Det er jo et spørgsmål om tingene sidder ordentligt i lod inden skruerne
bliver skruet i.

> Neden for trappen, tværs henover gangen, har vi et kæmpe gitter i træ (155
> cm) fra Babysam og det holder nu også perfekt og smækker ikke selv i.

Så er det blevet monteret bedre end det fra IKEA.

--
Søren