Fiskeri i ved Nysted ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 06-08-05 20:02

Hej,

Jeg har fisket lidt sammen med min svigerfar - efter havørreder med blink,
og det er blevet til en enkelt, de lokale siger det er for varmt i vandet så
de søger længere ud, og det passer sikkert fint. Men er der nogen af jer der
ved om der så er andet man kan fange dernede ? der er vel ikke så mange
fladfisk at hente langs kysten, da der er meget ålegræs på bunden, men måske
ål eller noget?

Vandet i havneområdet skulle desuden være brakvand og der skulle være
aborrer, og dem ville vi give et forsøg næste gang jeg skulle en tur forbi -
men kan man godt bruge regnorm/tigerorm til fiskeri i brakvand (og hvad med
i saltvand) ? eller skal jeg finde mig nogle sand eller børsteorme ?

man kan her se lidt af havneområdet, det var ovre på den anden side ved
sivne jeg tænkte man kunne overliste en aborrer måske ?
http://www.fam-hjorth.dk/trolling/images/Havne/nysted/nysted2.JPG
- vi regnede med at leje en robåd og affiske lidt på den måde...

forslag og anden information om fiskeri i området modtages meget gerne, bare
reply her i gruppen.

på forhånd tak for hjælpen
mvh.Simon

Fra : Jørn P

Dato : 06-08-05 21:09

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> [...]

> - vi regnede med at leje en robåd og affiske lidt på den måde...
>
> forslag og anden information om fiskeri i området modtages meget gerne,

Jeg har fisket lidt ved Nysted, men det er nok 5-6 år siden sidst.
Aborrer er der mange af inde i fjorden. Jeg tog dem på spinner over lavt
vand på kanten af sejlrenden.
Jeg har set ørreder blive taget inde på havnen (mest undslupne fisk fra
havbrug) - men når de er der, så er der gang i den!
I slutningen af maj og noget hen i juni kan man tonse hornfisk op i hele
området.
Mange af de lokale fisker ål og jeg vil tro at et nattesats omkring havnen
skulle give pote.
Fladfisk er jeg aldrig stødt på dernede - der skal man nok længere ud. Du
kan leje båd på havnen til rimelig pris.
M.v.h.

Fra : Simon [2700]

Dato : 07-08-05 16:27

> Jeg har fisket lidt ved Nysted, men det er nok 5-6 år siden sidst.
> Aborrer er der mange af inde i fjorden. Jeg tog dem på spinner over lavt
> vand på kanten af sejlrenden.

ok, hvor store er de sådan cirka ? nogen i spisestørrelse ?
mvh.Simon