vorter
Fra : Anny

Dato : 06-08-05 19:15

Hej!

Har et par irriterende vorter på tommelfingeren.
Er der gode råd at hente?
På forhånd tak!

mvh
Peter

Fra : Cat

Dato : 06-08-05 19:32

Anny skrev:
> Hej!
>
> Har et par irriterende vorter på tommelfingeren.
> Er der gode råd at hente?
> På forhånd tak!
>
> mvh
> Peter

Jeg bruger et ligtorneplaster fra Compeed (Matas har dem). Man lægger en
lille stump snask på med acetylsalicylsyre og så plaster ovenpå. Det
bruger vi på nogle fodvorter på min søn.

Jeg selv har en på pegefingeren. Den filer jeg med en fodfil, så den
ikke syner, og så venter jeg mest. Der er noget med, at den forsvinder
af sig selv på mellem 6 og 12 måneder, har jeg hørt. Det er vist bare en
virus.

Tine

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 22:54

"Anny" <peterlangdal52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Har et par irriterende vorter på tommelfingeren.
> Er der gode råd at hente?

Vores søn bøvlede med mange vorter på hænderne, for nogle år siden.

Vi kom en tur til hudlægen, der "lyste" på dem alle i ca. 20 sekunder. Ca.
14 dages tid efter, var de alle væk.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-08-05 07:03

Buffy wrote:

> Vores søn bøvlede med mange vorter på hænderne, for nogle år siden.

Samme her.

> Vi kom en tur til hudlægen, der "lyste" på dem alle i ca. 20
> sekunder. Ca. 14 dages tid efter, var de alle væk.

Så nemt slap vi ikke.

Vi blev instrueret af hudlægen i at skære det døde hud væk, smøre noget
"opløsende" salve på og dække med først film og derefter plaster.
Gentage hver dag men springe over på de vorter hvor salven havde gnavet
sig ned til kødet. Jeg husker desværre ikke hvad salven hed.

Vorterne forsvandt efter et par måneders behandling, det sidste stykke
tid handlede kun om at få has på de nye steder som var smittet.

Minder lidt om Tines metode.

Ole Thomsen

Fra : Jørgen

Dato : 07-08-05 08:19

Anny skrev:
> Hej!
>
> Har et par irriterende vorter på tommelfingeren.
> Er der gode råd at hente?
> På forhånd tak!
>
> mvh
> Peter

Smør lidt neglelak på, eller køb noget der hedder noget i retning af vortex.
en lille dråbe hver dag og en gang om ugen, eller efter behov skrabes
det af.
Det er vigtig at det ikke kommer til at bløde, det ser ud til at den så
vokser.
og en ny dråbe på ,prøv at holde det inden for vorten.
Pludselig når du skraber forsvinder vorten med rod, og der bliver en
lille hul hvor vorden sad.

Jeg har prøvet det selv med celluloselak, og min datter med vortex eller
hvad det nu hed.
Hun gik giv ved hudlægen og fik flere forskellige behandling. til sidst
sagde lægen, at vi skulle bruge vortex igen og så have tålmodighed

Jørgen O

Fra : Anny

Dato : 07-08-05 12:37

Hej!

Tak for venlige råd!

Jeg har prøvet med både vortex og Cornina-plaster med salicylsyre. Jeg kan
også holde vorterne "nede", og jeg synes jeg har kørt behandlingen igennem
en rum tid - et par måneder. Men helt få has på vorterne kan jeg nu ikke, så
derfor henvendte jeg mig til denne nyhedsgruppe.
Kan hænde jeg blot skal have større tålmodighed.

Mvh
Peter

Fra : Jørgen

Dato : 07-08-05 13:19

Anny skrev:

> Kan hænde jeg blot skal have større tålmodighed.
>
> Mvh
> Peter

Det tror jeg du skal, men det er vigtig at der ikke kommer luft til i
perioden, og det ikke bløder,. Det er i hvert fald min erfaring.

Jørgen O