Aopen i915GMm-HFS
Fra : Batista-bomb

Dato : 06-08-05 18:08

Hej!

Har kigget lidt på Aopens i915GMm-HFS motherboard til Pentium M:
http://www.aopen.nl/products/mb/i915GMm-HFS.htm

Aopen skriver selv at der følger en køleprofil og blæser med, men jeg vil
gerne selv bestemme...
Er der nogen, der kender til køleløsninger, der kan sættes på det bundkort?
Kan man evt. bruge socket 478 køleløsninger? Har lidt svært ved at finde
info om det på nettet.

Ville meget gerne køle CPU'en helt passivt med en stor køleprofil :)

Mvh og på forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 21:52

Batista-bomb wrote:
> [...]
> Er der nogen, der kender til køleløsninger, der kan sættes på det
> bundkort? Kan man evt. bruge socket 478 køleløsninger? Har lidt svært

Nej, så vidt jeg ved findes der kun én alternativ køler til den medfølgende.
Tyske NoiseMagic har (vidst nok på foranledning af en dansker) tilpasset en
køleprofil til det board. Du kan finde den her:
http://kortlink.dk/xyv

Pris ?29 + fragt

> Ville meget gerne køle CPU'en helt passivt med en stor køleprofil :)

Det bedste er nok at købe NoiseMagic køleren, fjerne den medfølgende blæser
og selv montere en lydsvag 92 eller 120 mm blæser i nærheden af
køleprofilen.

Zulu

Fra : Batista-bomb

Dato : 19-08-05 21:14

> Det bedste er nok at købe NoiseMagic køleren, fjerne den medfølgende
> blæser og selv montere en lydsvag 92 eller 120 mm blæser i nærheden af
> køleprofilen.

Du har nok ret. Ærgerligt de benytter en så besværlig løsning.