Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
VISA: Tilbageførsel
Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-08-05 22:17

For en måned siden købte jeg noget fra USA. Jeg har nu fortrudt og
tilbagesendt, og forhandleren har tilbageført beløbet på mit visakort.
Problemet er, at tilbageførslen er sket til en lavere kurs, således at
jeg har fået over 100 kroner for lidt tilbage.
Jeg ville tro, at tilbageførsler skulle ske til den kurs, der var
gældende ved den oprindelige transaktion - men det er måske ikke tilfældet?

-Rune

Fra : alexbo

Dato : 05-08-05 22:33

"Rune Zedeler" skrev

> Jeg ville tro, at tilbageførsler skulle ske til den kurs, der var gældende
> ved den oprindelige transaktion - men det er måske ikke tilfældet?

Sælger tilbagefører det han har fået, et antal $, jeg formoder at prisen var
opgivet i $.
Du har jo betalt i $ og det får du så også tilbage.
Vekselgebyr og kurstab/gevinst påhviler dig.

Hvis nu du havde købt nogle $ i en bank og sendt sælger i en kuvert , og han
havde sendt dem tilbage, ville du stå i samme situation.

Hvis man kunne tilbageføre til gammel kurs ville det give mulighed for
valutaspekulation.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-08-05 22:43

alexbo skrev:

> Hvis man kunne tilbageføre til gammel kurs ville det give mulighed for
> valutaspekulation.

Det er selvfølgelig rigtigt.
Takker for svaret.

-Rune