Søge efter filer på en anden server?
Fra : JHB

Dato : 05-08-05 20:16

Hej,
hvordan kan jeg søge efter en bestemt fil på en anden server vha. asp-kode?

På den server jeg er logget ind på bruger jeg:
Set fs = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
og søger efter filen vha.:
fs.FileExists.

Men hvordan hvis det er en anden server jeg vil lede på, kan det egentligt
lade sig gøre?

På forhånd tak
Jørn

Fra : Thygesen

Dato : 07-08-05 18:36

> [...]
> fs.FileExists.
>
> Men hvordan hvis det er en anden server jeg vil lede på, kan det egentligt

Ja, du kan bruge Socket.TCP til at undersøge om en fil eksisterer og evt.
hente den.

strHttp = GetHttp( "http://cht.dk" )

Vis alt modtaget fra serveren
response.write mid(Server.HTMLEncode(" "&strHttp),2)

'udtag headeren med serverinformationerne står
strHeader = left(strHttp,Instr(strHttp,VbCrLf&VbCrLf))

'fjern serverheaderen fra siden, dvs. at det kun er selv siden der vises
uden serverinformationerne
strPageContent = mid(strHttp,Instr(strHttp,VbCrLf&VbCrLf)+4)

Function GetHttp(tmpstrUrl)
on error resume next

strUrl = tmpStrUrl
if left(lcase(strUrl),7) = "http://" then strUrl = mid(strUrl,8)

if Instr(strUrl,"/") > 0 then
strHost = left(strUrl,Instr(strUrl,"/")-1)
strPage = mid(strUrl,Instr(strUrl,"/"))
else
strHost = strUrl
strPage = "/"
end if

'response.write "Url: http://" & strUrl & "<br>"
'response.write "Host: " & strHost & "<br>"
'response.write "Page: " & strPage & "<hr>"

'--- start * download page/file ---
'> Eksempel:
'strHost = "cht.dk"
'strPage = "/kontakt.asp"

set Socket = CreateObject("Socket.TCP")
socket.Host = strHost & ":80"
Socket.TimeOut = 8000
Socket.Open
Socket.SendLine("GET " & strPage & " HTTP/1.0" & Chr(13) & Chr(10) &
"Host: " & strHost & Chr(13) & Chr(10))
Socket.WaitForDisconnect()
GetHttp = Socket.Buffer
Socket.Close()
Set Socket = Nothing
on error goto 0
End Function

Med venlig hilsen Christoffer Thygesen

CHT Webdesign
Rektorparken 1, 7. 713
DK-2450 København SV
Telefon: +45 2712 8048
E-mail: ct@cht.dk
Web: www.cht.dk

Fra : JHB

Dato : 10-08-05 14:49

Hej Christoffer
Tak for svaret og det virker, men kan desværre ikke bruges i mit tilfælde,
men har fundet en "lappe"-løsning

Mvh
Jørn