Nedsat hastighed ved upload af Ghost..
Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 05-06-01 11:52

Davs
Jeg bruger meget at boote op mod serveren med en lan-boot diskette.
Disketten etablerer forbindelse til et servicedrev hvor "alt til faget
hørende" befinder sig, fx Ghost, installationsfiler til Windows etc.
Så langt så godt.
I "gamle" dage brugte jeg IPX, men er nu gået over til TCP/IP, og nu er
overførselshastigheden kriminel lav, MEN kun når jeg anvender min
bootdiskette.
Når jeg uploader et ghost-image er overførslen et sted mellem 12 og 20 Mb i
minuttet (!!!).
Er der ikke "noget" jeg kan skrue i, lurede måske på indholdet i filen
"tcputils.ini", der har følgende indhold:
[tcpglobal]
drivername=GLOBAL$

[sockets]
drivername=SOCKETS$
bindings=TCPIP_XIF
numsockets=4
numthreads=32
poolsize=3200
maxsendsize=1024

[telnet]
drivername=TELNET$
bindings=TCPIP_XIF
nsessions=0
max_out_sends=0

Jeg ville blive meget taknemmelig for lidt kvalilficeret assistance
Serveren er Windows 2000, netværket er teoretisk set 100 Mbit.
Ovenikøbet er der fuld dupleks mellem server og den arbejdsstation der
præsterer den ringe overførsel...
Jeg er forvirret..

PFT
Jørgen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-01 22:28

On Tue, 5 Jun 2001 12:52:05 +0200, "Joergen M. Joergensen"
<kaliffen@nordat.dk> wrote:

> I "gamle" dage brugte jeg IPX, men er nu gået over til TCP/IP, og nu er
> overførselshastigheden kriminel lav, MEN kun når jeg anvender min boot-
> diskette.

Man kan sige mange ting om Microsofts DOS TCP/IP-klient. At den
er hurtig er bestemt ikke en af de ting, så bliv ikke overrasket,
hvis det køre middelskidt til rigtig ringe.

> Ovenikøbet er der fuld dupleks mellem server og den arbejdsstation der
> præsterer den ringe overførsel...

Check for en god ordens skyld, at du rent faktisk *kører* fuld
duplex i begge ender af begge links (dvs server-switch og switch-
arbejdsstation).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-06-01 22:51

Hej "Joergen M. Joergensen" <kaliffen@nordat.dk>

>Når jeg uploader et ghost-image er overførslen et sted mellem 12 og 20 Mb i
>minuttet (!!!).

[..]

>Serveren er Windows 2000, netværket er teoretisk set 100 Mbit.

Poor Performance When Copying File From MS-DOS Client to Windows
2000-Based Computer

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q244/8/26.ASP

HTH,

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 06-06-01 06:36

Davs Lars
Se, det var nyttig information... ikke at hastigheden røg op under taget,
men en væsentlig forøgelse kom der ud af det!
Tak for det..!!

Jørgen