Køb af brugt pc
Fra : Kim

Dato : 05-06-01 11:38

Jeg skal have købt en pc til en dreng på 11 år, hvad kan anbefales? den
skule gerne kunne bruges til spil i et par år uden at de ikke vil køre på
den, hvad skal jeg gå efter?? Mvh. KIM

Fra : TNM

Dato : 05-06-01 11:46

Jeg vil gå efter noget lignende det her:

500 mhz processor
128 Mb. ram
20 GB harddisk
Mindst 16 MB grafikkort (AGP, hvsi muligt)

Det skulle gerne kunne køre de fleste spil, og kan fås
forholdsvist billigt.
Hilsen
TNM

Fra : David Lebech

Dato : 05-06-01 11:59

Hvis du skal kunne køre spil et par år frem, skal du minimum have 800MHz.
Helst mere. Spillene udvikler sig simpelthen så hurtigt, at det ikke kan
nytte noget at sidde tilbage med 500Mhz. Desuden kan du ligeså godt smide
pengene på bordet og købe en helt ny computer i stedet for en brugt. Hvis
den som sagt skal holde et par år...

CPU: min. 800MHz
Ram: 256MB
Grafikkort: min. 32MB (mindst et Geforce 2 men det skal der nok være nogle
andre, der ved mere om end mig.)
min. 20GB harddisk
Lydkort, CD-ROM drev osv. er en smagssag. Hvis lyden virkelig skal være i
orden til den rigtige pris, så skal du have fat i et SoundBlaster Live
lydkort. CD-ROM drev har jeg ingen mening om.

Feel free to correct me NG :)

Mvh
David Lebech

Fra : Peter Rinder

Dato : 05-06-01 14:10

Det er svært at stille krav til en PC, der skal kunne køre spil et parårud i
fremtiden.
Hvis spillene er strategispil kan du godt nøjes med en 500MHz med et 16MB
grafikkort,
men de fleste knægte vil gerne spille nogle spil med noget mere action som
bilspil eller shoot-em-up.
Derfor vil jeg også foreslå dig at købe en kraftigere PC. Her er et forslag:
Duron 800MHz
256MB RAM
GeForce 2 (min. 32MB RAM)

/Peter

Fra : Thomas G

Dato : 05-06-01 16:47

> Jeg skal have købt en pc til en dreng på 11 år, hvad kan anbefales? den
> skule gerne kunne bruges til spil i et par år uden at de ikke vil køre på
> den, hvad skal jeg gå efter?? Mvh. KIM

Skal du bruge en hel PC eller ahr du f.eks. skærm ?

En måde at få en billig men ok PC er at købe en af de mærker f.eks. mega
Fona eller lign butikker sælger til f.eks. 4995,- (du kan også sagtens bruge
net butikker de har lige så gode tilbud .... ofte bedre) og så købe et lidt
bedre grafikkort. Ret meget billigere kan du nok ikke gøre det hvis det skal
være nyt.

Skal det ikke være nyt kan du meget nemt blive tørret (eller være heldig at
der er en der bare vil af med den maskine han/hun har stående og flyde).
Problemet er at det er umuligt at vide om det er prisen på 5000 eller 2500
der er rimelig for en duron 600 man er ved at købe, da det afhænger i høj
grad af hvad der er ud over processor i maskinne.

En måde at købe brugt på er at på en detalieret liste over hvad der er i
maskinen og slå op på www.edbpriser.dk og se hvad ny prisen er (eller hvad
ny prisen er for noget tilsvarende). Når man så har den samlede pris tager
man 1/3 - 1/2 fra og hvis det er hvad den sælges for bliver man ikke snydt
ret meget

mvh Thomas G