vindstrup=Svendstrup
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 09:31

Der er lavet en fejl i en folketælling for Langeland i FT 1801.

Ser man ordentligt efter viser det sig at indtasteren af Skrøbelev sogn
har læst forkert ved et stednavn. Vrindstrup er der ikke noget der
hedder. I stedet skal det være Svendstrup. Det fremgår nok tydeligst
hvis man i originalen læser at der står Svendborg amt, hvor de første 5
bogstaver går igen i byen Svendstrup.

B6487, FT-1801, Svendborg, Langelands Nørre, Skrøbelev, FT-1801,
Skrøbelev, Langelands Nørre, Svendborg, 47505, 509, 57, Vrindstrup Bye,
2, , Jens Christesen, M, hosbonde, 30, Gift, 1, bonde og gaardbeboer

Jeg ved ikke helt hvordan der kan rådes bod, men der er vel en mulighed
for at få læst korrektur på tællingen.

Vindskibeligst

Børge

Fra : HMH

Dato : 05-08-05 11:33

Kan du ikke bare maile til folkene på ddd? find mail-adressen (webmaster) og
så maile ham - det har jeg gjort et par gange nu, og fået både tak og alting
:)

MVH Henrik H

Fra : allan@staahle.net

Dato : 05-08-05 11:56

Du kan kontakte DDA.Dk sådan :

telefon 66 11 30 10 mellem 9-14.30

pr. brev
Dans Data Arkiv
Islandsgade 10
5000 Odense C

eller sende en mail til webmaster: asg@dda.dk

Mvh/Allan

Fra : News TeleDK

Dato : 07-08-05 05:22

Hej Børge

Tak for oplysningen. Du har fuldkommen ret, der er ikke noget i
Skrøbeløv der hedder Vrindstrup. Det er nu rettet til Svendstrup og
bliver sendt senere på dagen til DDA.

Endnu engang tak

Venlig hilsen
Lotte B. Hvid