Ghost problem med Nforce 4?
Fra : Sven

Dato : 04-08-05 22:38

Hej.
Netop færdigsamlet min nye PC med ASUS A8n-SLI mobo. Jeg bruger Nvidia RAID,
og til min skræk har jeg nu opdaget, at Norton Ghost ikke kan starte!!!
Hvilket program kan jeg så bruge til at lave images med?

Mvh
Sven

Fra : JK

Dato : 05-08-05 08:48

On Thu, 4 Aug 2005 23:38:00 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> [...]
>og til min skræk har jeg nu opdaget, at Norton Ghost ikke kan starte!!!
>Hvilket program kan jeg så bruge til at lave images med?

Drive image skulle jeg mene. Men test det lige. Jeg tror ikke, at jeg
har haft det til at virke på raid, men sata klarer det, - det har jeg
ikke set ghost gøre.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 17:38

Sven wrote:
> [...]
> og til min skræk har jeg nu opdaget, at Norton Ghost ikke kan starte!!!
> Hvilket program kan jeg så bruge til at lave images med?

Acronis True Image

Fra : Sven

Dato : 06-08-05 15:19

> Acronis True Image

Den bootbare CD der bliver lavet, kan ikk se se mine SATA-drev

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 16:57

Sven wrote:

> Den bootbare CD der bliver lavet, kan ikk se se mine SATA-drev

Så ikke at du bruger RAID delen... kender ikke noget software som kan
klare IDE RAID controllere til at lave images med.

Fra : Hans

Dato : 06-08-05 17:54

"Claus Albæk (kbh.)" wrote:

> Så ikke at du bruger RAID delen... kender ikke noget software som kan
> klare IDE RAID controllere til at lave images med.

Jeg bruger Drive Image 2002 og den har ingen problemer med restore på både
RAID-0 og 1 volumens. Dog er mine erfaringer baseret på Promise og Silicon
Image controllere på Asus og MSI, og jeg er ikke klar over om nForce-4
adskiller sig på dette punkt. Jeg mener dog at der på flere nForce-4
bundkort også er en RAID-Controller fra Silicon Image, men om den type kan
tilgås fra Dos ved jeg ikke.

Hans

Fra : Hans

Dato : 06-08-05 18:29

Sven wrote:

> Den bootbare CD der bliver lavet, kan ikk se se mine SATA-drev

Jeg fandt lidt om emnet:

"On the very last page of NVidia's RAID User's Guide (v2.0A), it mentions
using Ghost with NVidia Raid. You have to disable Ghost direct disk access,
and force it to rely on INT13 to access the disk. Have you tried that? Also,
there is a very nifty utility called Image for DOS available from Terabyte
Inc. I'm using it to image my NVRaid array and it works just fine. There's
also a Windows version. It's much smaller and cheaper (like $18) than
Acronis's bloatware."

Hans

Fra : Sven

Dato : 06-08-05 22:20

> [...]
> using Ghost with NVidia Raid. You have to disable Ghost direct disk
> access, and force it to rely on INT13 to access the disk.

YEP! Det virker, langsomt, men det virker.

> [...]
> Inc. I'm using it to image my NVRaid array and it works just fine. There's
> also a Windows version. It's much smaller and cheaper (like $18) than

Dette vil jeg se om jeg kan finde en demo af, bare for at se, om jeg vil
kunne restore C:\ fra et bootbart medie.

Tak for hjælpen.

Sven

Fra : Hans

Dato : 06-08-05 22:48

Sven wrote:

> YEP! Det virker, langsomt, men det virker.

Jeg kender ikke Ghost, men transfer med Drive Image på min maskine er
1.2-1.5 GB/min.

> Dette vil jeg se om jeg kan finde en demo af, bare for at se, om jeg
> vil kunne restore C:\ fra et bootbart medie.
>
> Tak for hjælpen.

Ded var så lidt.

Hans

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-08-05 01:21

> Jeg kender ikke Ghost, men transfer med Drive Image på min maskine er
> 1.2-1.5 GB/min.

Det undrer mig, at man i sådanne programmer ikke kommer højere op i
hastighed... Især når der køres RAID, jeg kan regne ud du kan flytte ca
20-30 MB/s...

Når jeg kopierer mellem mine harddiske (Raptor og 2 ældre 7200RPM med 2
og 8MB buffer) ryger der vel 40-50 MB igennem pr sekund... og år jeg
udpakker en film fra Raptor disken (700MB RAR filer) tager et ik meget
mere end 10-12 sekunder - hvor ER sådan nogle ghost programmer bare
langsomme? det burde vel ik være noget problem for dem at udnytte de
muligheder som diskcontrotrollerne giver, UDMA, NCQ osv.

Fra : Hans

Dato : 10-08-05 01:45

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
> langsomme? det burde vel ik være noget problem for dem at udnytte de
> muligheder som diskcontrotrollerne giver, UDMA, NCQ osv.

Helt enig. Jeg synes dog ikke det er noget problem med en systempartition,
da den sjældent er over 10 GB hvis man opdeler sit system på en fornuftig
måde. At bruge Ghost el. lignende til datapartitioner er lige til at gå helt
i koma over.

Hans

Fra : Hans

Dato : 18-08-05 08:25

Esben von Buchwald wrote:

> Det undrer mig, at man i sådanne programmer ikke kommer højere op i
> hastighed... Især når der køres RAID, jeg kan regne ud du kan flytte
> ca 20-30 MB/s...

Det blev så lidt bedre på et A8N-SLI Premium, da jeg kom op på 1.8 GB/min.

Hans