Problemer med Headers.....
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 04-08-05 20:57

Har et problem med headers og får følgende fejl:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent
by (output started at
/customers/gie04-05.dk/gie04-05.dk/httpd.www/show_new.php:16) in
/customers/gie04-05.dk/gie04-05.dk/httpd.www/new_show.php on line
27

koderne til show_new.php kan ses her:
http://www.gie04-05.dk/show_new.txt

koderne til new_show.php kan ses her:
http://www.gie04-05.dk/new_show.php

Håber meget i kan hjælpe...

ps. Login.php indholder kun: <?php
session_start();
?>

mange tak....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 04-08-05 21:16

Jeppe Christensen <mr.puity@gmail.com> wrote:

> [...]
>/customers/gie04-05.dk/gie04-05.dk/httpd.www/show_new.php:16) in
>/customers/gie04-05.dk/gie04-05.dk/httpd.www/new_show.php on line

Du kan ikke have et output før en header() og dit output begynder
længe før med hele din head-sektion.
Du må skrive om på koden, så der tjekkes for om der skal redirectes
før du outputter noget som helst.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Peter Binderup

Dato : 05-08-05 10:18

en quick and dirty måde at rette det på kan være at se nærmere på output
buffering - her kan man sagtens modificere headeren efter at output er
"begyndt"

læs mere: http://dk2.php.net/ob_start

men vær opmærksom på at denne metode af mange anses for ikke at være pæn
- men jeg er af den holdning at hvis funktionaliteten er der, hvorfor så
ikke bruge den

/Peter

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 05-08-05 10:28

Peter Binderup wrote:

> men vær opmærksom på at denne metode af mange anses for ikke at være pæn
> - men jeg er af den holdning at hvis funktionaliteten er der, hvorfor så
> ikke bruge den

Fordi der ikke er grund til at bruge tid og (server-) kræfter på at
generere en masse output der alligevel ikke skal sendes til klienten.

Mvh Tommy

Fra : Peter Binderup

Dato : 08-08-05 08:31

Tommy Ipsen wrote:

> Fordi der ikke er grund til at bruge tid og (server-) kræfter på at
> generere en masse output der alligevel ikke skal sendes til klienten.
>
> Mvh Tommy

Nu er output buffering ikke nødvendigvis af det onde - det bruges bla.
til at komprimere tekst før det sendes til klienten, hvorved at man
spare det der i virkeligheden koster penge nemlig den båndbredde man
skal stille til rådighed over for brugere af et site.

Og hvis man har et problem som denne tråd starter med, men man ikke har
tiden ($$$) til at gå i dybden med det, så er det klart en
funktionalitet man bør overveje at bruge.

/Peter

Fra : Jacob Atzen

Dato : 05-08-05 10:42

On 2005-08-05, Peter Binderup <binderup@gmail.com> wrote:
> - men jeg er af den holdning at hvis funktionaliteten er der, hvorfor
> så ikke bruge den

Fordi du skyder dig selv i foden, hvis du ukritisk benytter
funktionalitet bare fordi den er der. Du bruger måske også
register_globals og globale variable ukritisk - de er der jo også?

- Jacob Atzen

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 05-08-05 15:15

Hmm forstår ikke særlig meget af jeres interne diskution, men vil bare
gerne have hjælp til hvor jeg har de "outputs" hende som jeg ikke har brug
for. Så jeg kan få header funktion til at virke.....

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-08-05 15:28

On 05 Aug 2005 14:15:05 GMT, Jeppe Christensen <mr.puity@gmail.com>
wrote:

>Hmm forstår ikke særlig meget af jeres interne diskution, men vil bare
>gerne have hjælp til hvor jeg har de "outputs" hende som jeg ikke har brug
>for. Så jeg kan få header funktion til at virke.....

Det står direkte i fejlbeskeden:

[...]

Du har fx følgende kode:
header("Location: show_new.php?id=$id");

... men den sætter du først på et tidspunkt, når din webside har
foretaget en masse output. Derfor vil det ikke virke.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 05-08-05 15:46

> ... men den sætter du først på et tidspunkt, når din webside har
> foretaget en masse output. Derfor vil det ikke virke.
>
> --
> - Peter Brodersen

Okay har løst det, jeg flytede simpelthen "header" fra new_show.php ind til
show_new.php.

Da new_show.php jo er et require på show_new.php. Men det var jo show_new.php
der skulle lave den action jeg ville have.

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Fra : Peter Binderup

Dato : 08-08-05 08:28

Jacob Atzen wrote:

> Fordi du skyder dig selv i foden, hvis du ukritisk benytter
> funktionalitet bare fordi den er der. Du bruger måske også
> register_globals og globale variable ukritisk - de er der jo også?

Hvis man vedligeholder mange gamle sites hvor der ikke er bevilget
ressourcer til fjernelse af register_globals så er man nødt til at
arbejde med det, så ja jeg bruger register_globals.

Ved nyudvikling bruger jeg det ikke.

/Peter