Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Salg af hus
Fra : Dan Andersen

Dato : 04-08-05 17:45

Hejsa,

nogle af jer som erfaringer med at presse mælgernes salær ned ved salg af
bolig?

Jeg skal sælge et rækkehus nær århus (10 km) fra centrum og det er rimeligt
nemt for en mægler så man burde kunne presse dem lidt, eller hvad siger I?

M.v.h

Dan

Fra : KNT

Dato : 04-08-05 20:11

Du skal ikke betale meget over halvdelen af 'normalsalæret' medmindre du vil
forære dine penge væk.

Knud

"Dan Andersen" <dan_andersen@FjernMigpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42f2460a$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : jenny og søren

Dato : 05-08-05 22:11

> [...]
> rimeligt
> nemt for en mægler så man burde kunne presse dem lidt, eller hvad siger I?

Hej Dan

Hvorfor bruger du en mægler hvis det er nemt at komme af med spar pengene og
brug fx. robinhus.dk
eller hvad de ellers hedder de forskelige boligsalgssider, eller så har de
fleste ejendomsmæglere (ihvertfal danbolig) flere grader om hvor
behjælpelige de skal være med salget = størrelsen af salæret

mvh

Søren Brix

Fra : Frits Mikaelsen

Dato : 21-08-05 10:44

Gør det selv, og spar hele salæret.
Jeg solgte et hus sidste år, alt hvad det kostede mig var 4.500 + moms til
en advokat, som sørgede for at skive skøde mm.og få det tinglyst

Nemt og billigt
Mvh. Frits Mikaelsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-08-05 13:09

"Frits Mikaelsen" <eventyrparken(skriv ti med tal her)@tiscali.dk> wrote in
message news:61YNe.65407$Fe7.209517@news000.worldonline.dk...
> Gør det selv, og spar hele salæret.
> Jeg solgte et hus sidste år, alt hvad det kostede mig var 4.500 + moms til
> en advokat, som sørgede for at skive skøde mm.og få det tinglyst

Hvad så med tilstandsrapporten + den halve forsikringspræmie ?

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 02-09-05 20:53

> [...]
> message news:61YNe.65407$Fe7.209517@news000.worldonline.dk...
>
> Hvad så med tilstandsrapporten + den halve forsikringspræmie ?

Og hvorfor var det lige at sælger betalte for skødeskrivning samt hele
tinglysningsafgiften (normalt 50/50)??

Carsten

Fra : Torben Andersen

Dato : 08-09-05 15:58

Karen Stricker & Carsten Axelsen skrev:

> Og hvorfor var det lige at sælger betalte for skødeskrivning samt hele
> tinglysningsafgiften (normalt 50/50)??
>

> Carsten

Til almindelig orientering er det kun i dele af landet (Fyn + dele af
Jylland), at tinglysningsafgiften deles mellem køber og sælger. I
resten af landet, så betaler køber for udarbejdelse af skøde og
tinglysningsafgifter, mens sælger betaler for indhentning af relevante
oplysninger og udarbejdelse af købsaftalen.

På samme vis er der forskel på, om sælger benytter en
sælger-advokat til at supplere ejendomsmæglerens ydelser...

Under alle omstændigheder er det jo - som alt andet i handlen - et
aftale-spørgsmål. Så når man handler direkte mellem køber og
sælger, kan man frit aftale sig frem.

Man skal selvfølgelig lige huske at hvis køber og sælger benytter
den samme advokat/mægler, så kan vedkommende naturligvis kun rådgive
den ene af parterne (typisk sælger)...

Med venlig hilsen

Torben Andersen,
RobinHus