åbne butik
Fra : Flemming

Dato : 04-08-05 11:48

Hejsa,

Vi er 2 der har snakket om muligheden for at åbne en sportsbutik i kbh. Vi
har derved følgende spørgsmål som måske kunne blive besvaret af folk der har
haft de samme erfaringer omkring åbning af butik.

- Ca. prisleje for butik på månedsbasis i kbh.
- En hjemmeside hvor der er listet ledige butikker op som man kan leje
- Kan det betale sig at købe en butik istedet for at leje
- leverandørpriser indenfor sportsudstyr/tøj
- kontant indskud fra os
- Regler ved opstart af en butik
- Eventuelle råd

Er det evt. en fordel at franchise eksempelvis Sportsmaster og hvordan vil
dette skulle gøres?

Mange spørgsmål Men håber der er nogen der kan give nogen råd, da vi
begge aldrig har været selvstændige før, men har lysten og gejsten.

mvh

Andreas og Flemming

Fra : Ollie

Dato : 05-08-05 21:35

In article <42f1f258$0$25947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Flemming
<cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Mange spørgsmål Men håber der er nogen der kan give nogen råd, da vi
> begge aldrig har været selvstændige før, men har lysten og gejsten.

Hej

Jeg ved ikke om Sportmaster også har butikker efter franchise metoden
men som udgangspunkt er det en frivillig kæde med individuelt ejede
butikker.

Hvis I kontakter dem med en forretningside, kan de hjælpe jer med alt
det andet du spørger om.

De har både advokater og revisorer tilknyttet.

Vær dog opmærksom på at visse frivillige kæder kan være lidt for
optimistiske i deres omsætningsmål for nye butikker.

Vedrørende lejemål så check nogle erhvervsejendomsmæglere i området.

Mvh

Ole