Katte der fælder
Fra : Thomas Gardum

Dato : 05-06-01 10:47

Hej NG

Vi har 2 ude/inde hankatte som fælder ret meget. Vi har hidtil fodret dem
med med Royal Canin, men er nu begyndt med noget nyt foder som dyrlægen
forhandler, det hedder specific fcd. Er der nogen der har noget erfaring med
om det hjælper at skifte foder, eller kan det være noget helt andet de
mangler??

Mvh Thomas og Anja

Fra : Katrine

Dato : 05-06-01 10:51

"Thomas Gardum" skrev d. 05-06-01 10:47 dette indlæg :
> [...]
erfaring med
> om det hjælper at skifte foder, eller kan det være noget helt andet de

Hej Thomas og Anja

Er det ikke bare fordi det er ved at blive sommer at de fælder? Min kat
har lige været igennem en fælde periode, men jeg fangede det værste ved
at børste ham. Jeg har en handske med gummidupper på og han bliver helt
saglig når jeg børster han med den, samtidig fanger den mange løse hår.

Mvh. Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Gardum

Dato : 05-06-01 20:49

Hej Katrine

Jo det kan selvfølgelig godt være årstiden, men vi syntes nu aldrig de har
fældet så meget som nu. Vi bruger en børste, men det kan være lidt svært -
de vil jo gerne lege med den. Nu må vi se, dyrlægen siger at der går op til
8 uger før man kan vide om det nye foder har en virkning.

Mvh Thomas og Anja

Fra : Mimi

Dato : 05-06-01 11:06

Hej
Jeg bruger Specific til mine to katte. Jeg har aldrig brugt andet, så jeg ved
ikke om der er forskel på det og andet foder m.h.t fældning. Mine katte fælder
da, og det tror jeg alle katte gør, men det er ikke sådan at man kæler store
totter af. De fælder acceptabelt, og jeg børster dem ikke så tit, da de hader
det, men gjorde jeg det ville fældningen nok mindskes endnu mere.
mvh Mimi

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-06-01 11:40

"Thomas Gardum" <tga@12mail.dk> skrev i en meddelelse news:zO1T6.2958$R84.530339@news010.worldonline.dk...
> Hej NG

Vi har hidtil fodret dem
> med med Royal Canin, men er nu begyndt med noget nyt foder som dyrlægen
> forhandler, det hedder specific fcd

<> Hos hunde er det sådan at et foderskift ofte resulterer i en fældningsperiode ... mon det samme ikke kunne være tilfældet med katte???

MVH Ami

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 05-06-01 12:03

Prøv at købe sådan en pels pleje sten fra dyrehandleren, giv dine katte en
ordentlig omgang med den, og vupti er det meste løse hår væk, og du slipper
for det på tøjet! :)

Pelsplejeren kostede mig ca. 30 kroner og den virker perfekt, den tager alle
de løse hår og stimulere hårsækkene så den nye pels kommer
hurtigere...(lyder det vrøvlet?)

- Sidsel

Fra : Thomas Gardum

Dato : 05-06-01 20:51

Nej nej, alle råd modtages med stor tak. Så det er da værd at prøve.