HJÆLP !!! PHP... á hva´?
Fra : Laila Eskildsen

Dato : 03-08-05 18:55

Jeg har lige fået et webhotel og domæne og nu skal jeg for alvor i
gang med en ny hjemmeside, men så er der nogen der skriver og
fortæller mig om PHP og CMS er open source.... hmmm a hva ´ ?
For at lave en hjemmeside med det der php, skal jeg så ha fat i et
andet program til at lave siden i ? hvor får jeg det i så fald ? Jeg
bruger ellers frontpage eller webwriter.
Er der et sted hvor jeg kan få en skabelon uden det er php ?

Hilsen Laila

Fra : Niels

Dato : 03-08-05 19:18

"Laila Eskildsen (slet VXI7O)" <sweetie@VXI7Otdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11230918930.822273635526589@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> bruger ellers frontpage eller webwriter.
> Er der et sted hvor jeg kan få en skabelon uden det er php ?

Hej Laila

Nej, du skal ikke bruge et program for at kunne lave PHP. Det eneste du skal
bruge er at din server eller udbyder skal understøtte PHP.
Foreslår at du læser nogle tutorials, har lige i øjeblikket kun en på
hjernen:

http://www.w3schools.com/php/default.asp

Håber du kan bruge det til noget

Hilsen Niels

Fra : Morten Brøgger

Dato : 03-08-05 20:18

> [...]
> bruger ellers frontpage eller webwriter.
> Er der et sted hvor jeg kan få en skabelon uden det er php ?

Hej Laila

Jeg vil anbefale dig bogen :"Introduktion til PHP, MySQL og Apache" af Julie
C. Meloni.
Når du nu allerede har en fungerende webserver til rådighed er det lige til
at gå til.
God fornøjelse med projektet.

Morten Brøgger
www.dkfrim.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-08-05 03:23

Morten Brøgger wrote:
> [...]
> C. Meloni.
> Når du nu allerede har en fungerende webserver til rådighed er det lige til

ARGH, I anbefaler tøsen at læse på PHP og MySQL mens hun stadig bruger
frontpage? tror nok der skal læres lidt HTML og CSS og evt JavaScript
ind først

Fra : Christoffer

Dato : 03-08-05 21:33

> [...]
> bruger ellers frontpage eller webwriter.
> Er der et sted hvor jeg kan få en skabelon uden det er php ?
Som skrevet i webdesign-gruppen, så vil jeg anbefale at du starter med at
lære html og css inden du kaster dig over php.
Lær det grundlæggende inden du går i gang med det avancerede. At skulle lære
3 sprog på een gang er nok for meget.

--
Christoffer