foder
Fra : Battlefield´s

Dato : 03-08-05 15:28

Hej
Hvad er forskellen på dyrt og billigt foder?
Jeg købte foder til mine fisk (alm. selskabsfisk) i dyrehandelen, en lille
bøtte kostede over 40 kr. I supermarkedet kan jeg få en bøtte, der er mere
end dobbelt så stor til 20 kr.
Er der så stor kvalitetsforskel? Eller betyder det mindre hvad jeg fodrer
med når mine fisk ikke er avlsfisk?
Hilsen Vibeke

Fra : J. Jørgensen

Dato : 05-08-05 16:34

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end dobbelt så stor til 20 kr.
> Er der så stor kvalitetsforskel? Eller betyder det mindre hvad jeg fodrer

Hej Vibeke

Den største forskel ligger nok nærmere i hvormeget de forskellige
fodermærker sviner i akvariet.
Næringsværdierne kan du normalt aflæse på foderet.
Bemærk forskellen i bestanddele alt efter om det planteædere (barber og
lign.) eller om det er rovfisk (scalarer og lign.).
Du får foderet noget billigere ved større portioner f.eks. 1 liter eller
mere. Ved fornuftig opbevaring har det meget lang levetid.
Hilsen
Jørgen