webcams et par hurtige ?
Fra : Tom Nielsen

Dato : 05-06-01 10:44

Hvilke format bliver webcam billeder sendt i, er det op til softwaren at
afgøre eller er det selve cameraet.

Hvis der er noget specielt format (altså ikke mpeg og avi), men derimod et
eller andet "streaming webcam format" - hvor godt bliver det så pakket ?,
hvad fylder det - jeg har nemlig kun 128K ud, og gider ikke investere i
30fps, hvis det alligevelle ikke kan trække de 15fps som de billigere
modeller kan levere.

Er der noget man skal holde sig fra ?, nogle gode produkter til prisen ?

pft
Tom
ps. skal helst ligge omkring de 5-600,-

Fra : David Lebech

Dato : 05-06-01 11:49

Du kan måske få lidt hjælp i Privat Computers test af webcams:
http://www.itsvar.dk/artikler/artikel_info.asp?artikel_id=2589&soegeord=webc
am

Artiklen findes også i Privat Computer nr. 5/2001.

Helt teknisk er jeg ikke, så jeg kan ikke give dig nogle specifikationer for
formatet, streaming video bliver sendt ud på nettet med. Men min erfaring
er, at 128 Kb upload er nok. Jeg har selv kun 128 Kb upload, men jeg har
brugt netmeeting uden problemer.

Mvh
David Lebech