Forlængerstrømabel til ATX 4-pin ?
Fra : JL

Dato : 03-08-05 11:34

Hej. Håber nogen kan hjælpe.

Jeg er på udkig efter et forlænger-kabel til ATX 4-pin. I stil med dette,
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=11960 , bare til 4-pin stikket
på PSU'en.

Jeg har nemlig netop købt nyt kabinet. Et Antec Performance One P180-EU, og
siden psu'en skal placeres i bunden af kabinettet er ledningen simpelthen
ikke lang nok til at nå op til stikket på mit bunkdort. (Asus a8n-sli)

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 12:51

JL wrote:
> [...]
> siden psu'en skal placeres i bunden af kabinettet er ledningen simpelthen
> ikke lang nok til at nå op til stikket på mit bunkdort. (Asus a8n-sli)

hej du... har selv samme setup... og mit kan godt nå. hvordan har du
trukket kablet?

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 12:58

On Wed, 3 Aug 2005 12:34:15 +0200
JL wrote:
> Jeg er på udkig efter et forlænger-kabel til ATX 4-pin.

Det lykkedes heller ikke mig at finde en saadan (ogsaa til brug ifm. et
Antec P180), saa jeg endte med at koebe en "SILVERSTONE SST-PP01"-
adapter pakke [http://www.silverstonetek.com/products-pp01.htm], der
ogsaa indeholdet et 15cm langt ATX12V 4pin forlaenger. Det er dog en
lidt dyr loesning, ca. 120,-.

Jeg koebte den her:
http://www.x-perterne.dk/index.php?menu=vareinfo&valg=1450

Mvh.
--
Jonathan

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-08-05 11:02

In news:42f09da7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
JL <news@net.dk> Typed:
> Hej. Håber nogen kan hjælpe.
>
> Jeg er på udkig efter et forlænger-kabel til ATX 4-pin.

Klip kablet over, find noget ledning og et par samlemuffer, billigere bliver
det ikke ;c)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 04-08-05 11:41

Petersen_Michael wrote:

> Klip kablet over, find noget ledning og et par samlemuffer, billigere bliver
> det ikke ;c)

Eller varm loddekolben op og få fat i noget krympeflex, hvis det skal
se lidt mere prof. ud.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-08-05 11:52

In news:42f1f033$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Jens C. Hansen <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> Typed:

> Eller varm loddekolben op og få fat i noget krympeflex, hvis det skal
> se lidt mere prof. ud.

Jeps. Mit forslag indeholder ca. lige så meget finesse, som en ambolt, men
den får jobbet gjort

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 12:16

Petersen_Michael wrote:
> In news:42f1f033$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> Jens C. Hansen <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> Typed:

> Jeps. Mit forslag indeholder ca. lige så meget finesse, som en
> ambolt, men den får jobbet gjort

Jamen altså - Samlemuffer på et sted hvor der bliver trukket så store
strømme, og bare en gnist eller dårlig forbindelse er nok til at CPU'en
futter af. Det er ikke armboltsfinesse vi taler om her. Det er nærmere en
pind i en vis ting, og med fare for at ødelægge begge dele.

Hans

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-08-05 13:15

In news:42f1f8f7$0$18639$14726298@news.sunsite.dk,
Hans <nospam@kvik.org.invalid> Typed:

> Jamen altså - Samlemuffer på et sted hvor der bliver trukket så store
> strømme,

Tør øjnene, "så store strømme" hvor mange ampere trækker du?

> [...]
> CPU'en futter af. Det er ikke armboltsfinesse vi taler om her. Det er
> nærmere en pind i en vis ting, og med fare for at ødelægge begge

Hvem forbyder dig at spænde skruerne ordentligt i samlemuffen?