Ligge php.ini andet sted end C:\Windows
Fra : LM

Dato : 03-08-05 11:26

Hejsa,

Køre XP, Apace 1.3 og php 5.

Havde min php.ini i mit php dir, men når jeg rettede virkede det ikke.
Opdagede så, at den ledte efter php.ini i c:\windows. Kan det ændres?

Mvh Lars

Fra : Martin

Dato : 03-08-05 12:34

LM wrote:
> [...]
>
> Havde min php.ini i mit php dir, men når jeg rettede virkede det ikke.
> Opdagede så, at den ledte efter php.ini i c:\windows. Kan det ændres?

jeps det kan det da :D
du skal sætte PATH i "dos" til dit PHP dir
og smække denne i din httpd.conf (Apache serverens config fil)

PHPIniDir "d:/wwwserver/php" (husk lige at rette til dit eget sted hvor
PHP ligger :D)

Fra : LM

Dato : 03-08-05 13:46

"Martin" <news@natten-i.dk> wrote in message
> [...]
> og smække denne i din httpd.conf (Apache serverens config fil)
>
> PHPIniDir "d:/wwwserver/php" (husk lige at rette til dit eget sted hvor

Har sat PATH til mit PHP dir. Har lige prøvet at indsætte PHPIniDir i
httpd.conf . Men når jeg genstarter Apache, så stopper den med det samme
igen.

Fra : Supremacy2k

Dato : 04-08-05 00:28

"LM" <nospam@nospam.no> wrote in message

> [...]
>
> Har sat PATH til mit PHP dir. Har lige prøvet at indsætte PHPIniDir i
> httpd.conf . Men når jeg genstarter Apache, så stopper den med det samme

Jamen det er ganske logisk. ;)

Det er fordi at systemet scanner visse mapper som er standard path-dirs.

bla. windows, windows/system/, windows/system32/

osv. ;)

Ved god ikke om det kan ændres. ;)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-08-05 08:31

On Wed, 03 Aug 2005 13:34:09 +0200, Martin <news@natten-i.dk> wrote:

>du skal sætte PATH i "dos" til dit PHP dir
>og smække denne i din httpd.conf (Apache serverens config fil)

Ehm, PATH har næppe noget med hvor Apache kigger efter php.ini.

http://dk2.php.net/manual/en/configuration.php nævner:

php.ini is searched in these locations (in order):

* SAPI module specific location (PHPIniDir directive in Apache 2,
-c command line option in CGI and CLI, php_ini parameter in NSAPI,
PHP_INI_PATH environment variable in THTTPD)
* HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PHP\IniFilePath (Windows Registry
location)
* The PHPRC environment variable
* Current working directory (for CLI)
* The web server's directory (for SAPI modules), or directory of
PHP (otherwise in Windows)
* Windows directory (C:\windows or C:\winnt) (for Windows), or
--with-config-file-path compile time option

Det letteste vil sandsynligvis være at sætte PHPRC i httpd.conf, fx:

SetEnv PHPRC c:/sti/til/mappe

En phpinfo() viser i øvrigt, hvilken php.ini, der benyttes.

--
- Peter Brodersen

Fra : LM

Dato : 05-08-05 16:13

"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> wrote in message
> Det letteste vil sandsynligvis være at sætte PHPRC i httpd.conf, fx:
>
> SetEnv PHPRC c:/sti/til/mappe
>
> En phpinfo() viser i øvrigt, hvilken php.ini, der benyttes.

Virker ikke når det køre som Apache modul... :(

Så den leder stadig i C:\Windows - ser ud til at Apache 2.0 kan rette det,
men kan jeg ikke gøre det med 1.3?

Fra : LM

Dato : 05-08-05 16:22

> Så den leder stadig i C:\Windows - ser ud til at Apache 2.0 kan rette det,
> men kan jeg ikke gøre det med 1.3?

Har fået den til det med reg databasen, men synes måske ikke lige det er den
pæneste måde at gøre det på.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-08-05 16:21

On Fri, 5 Aug 2005 17:12:46 +0200, "LM" <nospam@nospam.no> wrote:

>Virker ikke når det køre som Apache modul... :(

Huh? Jeg har ikke haft nogen problemer med at bruge PHPRC med Apache
1.3.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-08-05 16:22

On Fri, 05 Aug 2005 17:21:25 +0200, Peter Brodersen
<usenet2005@ter.dk> wrote:

>Huh? Jeg har ikke haft nogen problemer med at bruge PHPRC med Apache
>1.3.

... og PHP som Apache-modul, vel at mærke.

--
- Peter Brodersen

Fra : LM

Dato : 06-08-05 01:11

> .. og PHP som Apache-modul, vel at mærke.
>
> --
> - Peter Brodersen

Hmmm, måske er det bare mig. Leder ihvertfald stadig i C:\windows

Står også nederst her, at det ikke virker som modul:
http://php.mirrors.ilisys.com.au/manual/en/install.windows.apache1.php