Confirm password felt
Fra : freak

Dato : 03-08-05 09:23

Jeg vil gerne lave et felt hvor man skal bekræfte sit password og
der kommer en alert box op hvis det ikke passer sammen med det
først indtastede password, hvordan gør jeg det?
Jeg har prøvet med denne sætning, men den giver fejlmelding.

strSQL = "Insert into bruger (User,Name,Password,Email)
values('" & Request.Form("User") & "','" & Request.Form("Name") &
"','" & Request.Form("Password") <> Request.Form("Password2")
Then response.write "fejl" else response.write "ok" & "','" &
Request.Form("Email") & "')"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JonZ

Dato : 03-08-05 11:08

freak wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> "','" & Request.Form("Password") <> Request.Form("Password2")
> Then response.write "fejl" else response.write "ok" & "','" &

Måden du gør det på udgør en risiko for sql-injektion, derfor bør du
køre form felter igennem en replace sætning først. f.eks.

navn = replace(request.form("name"), "'", "''")
password = replace(request.form("password"), "'", "''")

sådan gør du med alle form felter, for at undgå sql-injektion, for
at tjekke password kan du lave følgende sætning.

If request.form("password") <> request.form("password2") then
response.redirect "din fom side.asp"
end if

Ovenstående kan også bruges til at tjekke, at der overhovedet er
blevet skrevet noget, sådan her:

if request.form("navn") = "" then
response.redirect "din form side.asp"
end if

Husk når du har kørt alle dine form felter igennem en replace er det
resultattet du skal lægge ind i den database. Sådan her

strsql = "insert into bruger (navn, password )"

strsql = strsql & " values ('" & navn & "' , '" & password & "')"

objconn.execute (strsql)

Håber du forstod lidt af det, ellers må du skrive igen.

Hilsen JonZ

Fra : JonZ

Dato : 03-08-05 11:17

> [...]
> først indtastede password, hvordan gør jeg det?
> Jeg har prøvet med denne sætning, men den giver fejlmelding.

Ups glemte lige noget. Hvis den der skriver noget, skal have at vide
hvad der er forkert, kan du øverst på din form side indsætte
følgende:

I mit første svar laver jeg en redirect, der kan du så skrive
følgende:

if request.form("name") = "" then
response.redirect "din form side.asp?error=Du skal skrive et navn"
end if

Hilsen JonZ

Fra : Adam Ellesøe

Dato : 03-08-05 11:26

Der er 2 fejl i det du laver: den første.. du prøver at afvikle asp kode i
din sql..
nr 2: asp er et server sprog (server-side), og kan derfor ikke (ikke særligt
næmt/smart) afvikle alert bokse... Det er smartest hvis din sammenligning
finder sted på klientens maskine (client-side)... Så spørg her
dk.edb.internet.webdesign.clientside
og lav så lige den sql om
MVH
Adam G. Ellesøe