afrikanske ciclklider
Fra : Dimera

Dato : 03-08-05 02:02

Hej .
Hat fire styks, men skal skal rense akvarium en gang om ugen, pga af alger,
og at de spiser mine planter.
Hvor meget lys skal de have om dagen. (pt 12 timer) Hvilken planter egner
sig til dem.. De spiser dem jo.
Nogen råd?
Dimera.

Fra : Mikkel Munk

Dato : 03-08-05 06:49

"Dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og at de spiser mine planter.
> Hvor meget lys skal de have om dagen. (pt 12 timer) Hvilken planter egner

Hvilke cichlider er der tale om - udover at de er Afrikanske? Der findes jo
som bekendt et hav af cichlider i Afrika

Vh
Mikkel

Fra : Thomas B

Dato : 04-08-05 11:09

"Dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget lys skal de have om dagen. (pt 12 timer)

Jeg har 10 timer om dagen. Det er fint her hos mig

> Hvilken planter egner sig til dem.. De spiser dem jo.
> Nogen råd?

prøv dette link http://www.tropica.com/default.asp
under plante liste kan du vælge via en menu (spises ikke af planteædene.

Mvh. Thomas

Fra : Kell Petersen

Dato : 17-08-05 09:19

> Jeg har 10 timer om dagen. Det er fint her hos mig

Hejsa
har du prøvet at holde dem uden planter..
Man skal lige vænne sig til det ,, - det kan se tomt ud i starten.
Mine rev også samtlige planter op, og åd af dem..

Men så sparer du lys..
Det er jo kun Planterne som bruger lys
Nu holder jeg Malawi ,, klippecichlider (Mbuna)

Og jeg bruger kun lys , når jeg sidder og studere dem..