SATA problem
Fra : Yildizhan

Dato : 02-08-05 22:19

Jeg har lige modtaget min nye pc som har et bundkort med følgende specs:

ECS Nforce3-A 754 pin. Og en Maxtor 200GB SATA harddisk.

Når jeg forsøger at inst xp....går den kold og melder waiting for windows
setup (tror jeg) og blå skærm.

Jeg har hørt om at man skal downloade en driver og trykke F6 og loade
driver. Men mit andet problem er at jeg ingen A drev har. Kun en masse USB
porte og en kortlæser indbygget.

Hvor finder jeg driveren ?? Synes ikke at den findes på cd-rommem.

På forhånd tak

Fra : "Brian

Dato : 03-08-05 12:19

til inst. af sata drivere bliver du nok nødt til at købe dig et disk drev.
surt med sandt

--
Udskift ikkegyldig i adressen med dk

Fra : JK

Dato : 03-08-05 21:05

On Tue, 2 Aug 2005 23:18:52 +0200, "Yildizhan"
<yildizhan@ishoexjby.dk> wrote:

> [...]
>porte og en kortlæser indbygget.
>
>Hvor finder jeg driveren ?? Synes ikke at den findes på cd-rommem.

Det bundkort har nvidia sata, 2 porte, og ingen driver skulle være
nødvendig.

På deres hjemmeside fremgår det, at de 2 sidste bios opdateringer har
vedrørt sata capacity.

Det kan være p.gr.a. at du med 200 Gb overskrider 132 Gb grænsen. Prøv
med en anden PC at lave 1 partition på 120 gb på den (uformatteret) og
gentag forsøget !

Faktisk understøtter windows xp først over 132 Gb partitioner når
servicepack er kommet på (SP2).

www.ecs.com.tw

mvh

John

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-08-05 22:27

Det burde ikke være noget problem med SATA på nForce chipset, så længe
du ikke kører RAID. på mit eget nForce 4 mobo og min brors nFOrce 3, har
vi installeret Windows på en SATA disk uden at loade nogen drivere,
sågar win98 og DOS kan se SATA disken uden drivere. Dette var dog med
MSI boards, kan godt være ECS ikke understøtter det i sin BIOS.

Hvor langt siger du installeren kommer? Hvis den ikke en gang kommer
dertil, hvor du har nogle valgmuligheder med installation, og viser dig
en liste over installerede harddiske, så er der nok noget andet galt.
Det lyder som om maskinen fryser når den går i gang med at loade
installationen.... Prøv at loade defaults i BIOS og evt en anden Windows
CD, og se hvor langt du kommer. Når du kommer til det sted, hvor den
spørger hvor windows skal installeres, vil du nemt kunne se om den har
fundet SATA disken.

Hvis IKKE, kan du også klare dette uden floppydrev, du kan nemlig lave
din egen Windows start CD ved at tage filerne fra din nuværende CD, og
kopiere SATA driverne ind, hvis du får brug for dette så spørg i
windows-gruppen