Sonofon Fri Zone = at tisse i bukserne for~
Fra : Michael Ravn

Dato : 02-08-05 22:00

Er det kun mig, eller virker Sonofon Fri Zone ikke som om, det kunne
blive en lidt kortvarig glæde? De slår på at man skal droppe sit
Fastnet, fordi man så kan bruge mobilen til at ringe gratis til alle
fastnet-telefoner. Men:
1. Alle de venner og andre kontaktpersoner, som man har, skal så
betale mellem ca. 0,80-1,60 kr/minut for at ringe til een, mod før ca.
0,125-0,25 kr/minut. Altså ca. 6 (seks) gange så meget. (Men det kan
man selvfølgelig være ligeglad med.)
2. Hvis mange af vennerne/kontaktpersonerne får samme ide, at droppe
fastnettet og skifte til Sonofon-mobil, fordi deres telefonregning
pludseligt bliver seks gange så høj, hvem skal man så ringe gratis
til? Så må man ringe til deres mobiler til 0,80 kr/minut, hvor man
kunne have sluppet med fx. 0,63 kr./minut, hvis man havde haft Unotel.
Konklusion: Hvis man tager imod deres Fri Zone abonnement er det
ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen.
Hvis man vil spare på fastnettet, ville jeg foreslå at skifte til
IP-telefoni.
Michael Ravn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-08-05 10:09

On Tue, 02 Aug 2005 23:00:03 +0200, Michael Ravn
<mravn@emailFJERNDETTE.dk> wrote:

>Konklusion: Hvis man tager imod deres Fri Zone abonnement er det
>ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen.

Ja, det er akkurat ligesom Oranges Mono-abonnement. Hvis bare folk dog
kunne gennemskue det, så ville de ikke få særlig mange kunder.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Michael Ravn

Dato : 03-08-05 20:39

On Wed, 03 Aug 2005 11:08:31 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Ja, det er akkurat ligesom Oranges Mono-abonnement. Hvis bare folk dog
>kunne gennemskue det, så ville de ikke få særlig mange kunder.

Ja, og endnu mere mærkeligt er det, at, iflg. medierne, så anbefaler
Telestyrelsen ligefrem at man dropper sin fastnet-telefon på grund af
dette Sonofon abonnement.
Michael Ravn

Fra : Towli

Dato : 04-08-05 06:15

Det er værste er da at alle medier bragte "nyheden" (Telestyrelsens
pressemeddelelse) helt ukritisk. Mage til dårlige journalistik. Selv
"videnskabsministeren" sad og vrøvlede på Tv2 om morgenen.

De skulle skamme sig.

-Godt formuleret Michael !

/T

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-08-05 17:15

Towli skrev:
> Det er værste er da at alle medier bragte "nyheden" (Telestyrelsens
> pressemeddelelse) helt ukritisk. Mage til dårlige journalistik. Selv
> "videnskabsministeren" sad og vrøvlede på Tv2 om morgenen.

Ja det eneste medie som har forholds sig kritisk til dette pladder er
endnu engang Ingeniøren:

http://ing.dk/article/20050802/ELEKTRONIK/108050108

Mvh
Claus