Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Visa dankort hvor meget er max træk?
Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-05 18:38

Er der en regel for hvor meget en enkelt hævning i f.eks en pengeautomat
er i tusind kr., eller er det forskelligt fra kortudsteder til
kortudsteder?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Anita

Dato : 02-08-05 21:33

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:
> Er der en regel for hvor meget en enkelt hævning i f.eks en
> pengeautomat er i tusind kr., eller er det forskelligt fra
> kortudsteder til kortudsteder?

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?

Venligst Anita

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-05 21:37

Den 02-08-05 22.32 skrev Anita følgende:

> Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?

Hvis jeg må gætte: Hvor meget kan man hæve ad gangen i en hæveautomat?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-05 21:47

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis jeg må gætte: Hvor meget kan man hæve ad gangen i en hæveautomat?

Bingo Så er der en gevinst til Kim, en plade sokkerlade ved lejlighed

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-05 21:41

Anita skrev:

> Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?

Eh? Hvor meget kan man max hæve på et visadankort i en pengeautomat pr.
dag, forståeligt?
Er beløbet forskelligt fra pengeinstitut til pengeinstitut?

Fra : Anita

Dato : 02-08-05 22:38

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

> Eh? Hvor meget kan man max hæve på et visadankort i en pengeautomat
> pr. dag, forståeligt?
> Er beløbet forskelligt fra pengeinstitut til pengeinstitut?

Nej, der er en max grænse på 2000 kr. Også i udlandet kan man max hæve det
beløb der svarer til 2000 dkr. Men jeg ved ikke helt om man kan have held
med at benytte forskellige automater fra forskellige banker. Det mener jeg
at kunne huske at svindlere har gjort for at hæve mest muligt på kortest
mulig tid.

Derudover er der en max grænse på (mener jeg) 15.000 pr. løbende 30 dage.
En
grænse bankerne ikke er meget for at hæve.

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 02-08-05 22:41

Anita <anitaoestX@Xgmail.com> skrev:
> [...]
> dage. En
> grænse bankerne ikke er meget for at hæve.

Fra http://www.visa.dk/ :

"Hævegrænser Visa/Dankort
Du skal være opmærksom på, at du højst kan hæve lokal valuta til 2.000
danske kroner pr. dag i pengeinstitutter og pengeautomater. I visse
tilfælde
kan lokale regler begrænse dette beløb.
Kontakt dit pengeinstitut for nærmere information."

Fra : Henning Lund

Dato : 03-08-05 07:45

Anita skrev:

> [...]
> tilfælde
> kan lokale regler begrænse dette beløb.
> Kontakt dit pengeinstitut for nærmere information."

Ok det er fordi jeg diskuterede det med en gæst vi havde i aftes, jeg
mente at vi engang har hævet 3000 på vores kort, og min gæst sagde max
kr 2000 pr. dag. Ud fra jeres svar her i gruppen kan jeg se at begge
svar er korrekte, vi har nok en speciel regel i vores pengeinstitus
siden vi kunne trække de kr 3000.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-08-05 18:24

In article <42f06a35$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Henning Lund wrote:

> [...]
> kr 2000 pr. dag. Ud fra jeres svar her i gruppen kan jeg se at begge
> svar er korrekte, vi har nok en speciel regel i vores pengeinstitus

Du kan i eget pengeinstitut hæve 3-5000 kr typisk. I udlandet desværre
kun 2000 kr, det er derfor jeg har 4 kort :)

Fra : Mark Beaumont

Dato : 03-08-05 08:52

Anita wrote:
> Derudover er der en max grænse på (mener jeg) 15.000 pr. løbende 30
> dage.

Forbrugsgrænsen blev for et par år siden hævet til 20.000 kr. pr.
løbende 30 dage (ved brug i udlandet).

Vh Mark

Fra : Anita

Dato : 03-08-05 09:15

Mark Beaumont <no@email.invalid> skrev:

> Forbrugsgrænsen blev for et par år siden hævet til 20.000 kr. pr.
> løbende 30 dage

Okay.

> (ved brug i udlandet).

Også via internettet.

Venligst Anita

Fra : Mark Beaumont

Dato : 05-08-05 21:15

Anita wrote:
> Også via internettet.

Det vil jeg mene.

Vh Mark

Fra : RamBus

Dato : 07-08-05 18:57

Min bror har lige købt en bil med sit VISA Dankort til dkr. 110.000,00
V /RamBus

Fra : Anita

Dato : 07-08-05 20:19

RamBus <noreply@to.me> skrev:
> Min bror har lige købt en bil med sit VISA Dankort til dkr.
> 110.000,00 V /RamBus

Det har jeg også prøvet. Der er også forskel på at hæve kontanter i en
automat og købe en vare hos en forhandler.

Venligst Anita

Fra : RamBus

Dato : 07-08-05 19:46

Hej Anita,

Ja, du har selvfølgelig ret, jeg troede at han mente træk i sin helhed, jeg
regnede ikke med det var kontanter han mente, for så kunne han jo bare gøre
det i hans banks åbningstid og så forsvinder jo lidt af filisofien med
hvorfor man har et Dankort.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-08-05 19:05

RamBus skrev:

> Hej Anita,
>
> Ja, du har selvfølgelig ret, jeg troede at han mente træk i sin
> helhed, jeg regnede ikke med det var kontanter han mente, for så
> kunne han jo bare gøre det i hans banks åbningstid

Der er squtte let når man står i den ene ende af landet hvor banken
ikke residerer.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Bo Mortensen

Dato : 02-08-05 22:37

Hej

Det er vist meget forskelligt; ikke kun for de forskellige banker der
udsteder Visa-Dankort, men også om du vælger en automat der er
tilsluttet samme bogføringscentral som kortholderens bank.

Jeg har f.eks. Basisbank, og jeg kan (som alle andre Dankort-
indehavere med tilstrækkelige midler på kontoen) hæve 2000 kr.
pr. gang i enhver fungerende pengeautomat i Danmark. I automater
der er tilknyttet SDC kan jeg hæve 5000 kr. pr. gang.
Jeg kender ikke den samlede max. grænse pr. dag hvis man hæver
i flere automater inden for et døgn.

I udlandet er der en fast grænse på 2000 kr., dvs. den mængde lokal
valuta der svarer til ca. 2000 kr. Den grænse er fast hos alle udstedere
af Visa-Dankort.
Dette på trods af at bankerne opkræver 1%, min. 30 kr. i gebyr. Jeg har
tidligere spurgt i min bank om hvorfor de bruger denne formulering
"1%, min. 30 kr." når man med en max. grænse på 2000 kr. aldrig
nogensinde vil kunne beregne 1% af beløbet, da det ALTID vil være
minimumssatsen på de 30 kr. der gælder.
Jeg fik en syg forklaring om, at det var forberedt til hvis PBS og bankerne
besluttede sig for at hæve max.grænsen.

mvh
Bo