Artikelsystem
Fra : Ali Saleh

Dato : 02-08-05 17:21

Hej allesammen
Jeg har brug for hjælp og jeg håber at der er nogen som kan
hjælpe her.

Jeg leder efter en artikelsystem, eller rettere sagt jeg leder
efter oplysninger om hvordan man laver en artikelsystem. Jeg har
søgt meget på nettet og jeg har også brugt meget tid på at
skriver i andre hjælp-forrums om php men uden resultat.
Det er nødvendigt for mig at finde ud af hvordan man laver en
artikelsystem, da jeg er i gang med at lave en hjemmeside hvor
man kan tilføjer artikler.
Jeg er desværre ikke en erfarende brugere af php. Min engelsk er
heller ikke den bedst, så jeg har brug for at finde noget på
dansk, ellers så har jeg fundet masser af scripts hvor af deres
readme tekster er på engelsk.

Jeg tænkte om er der nogen herinde som kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Ali Saleh

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Supremacy2k

Dato : 03-08-05 02:18

"Ali Saleh" <ali.mahdi@arto.dk> wrote in message
> [...]
> readme tekster er på engelsk.
>

> Jeg tænkte om er der nogen herinde som kan hjælpe?

Mit bedste råd til dig er.

Det hele er én stor leg med tekst.
se www.webcafe.dk hvor du kan lære at bruge php sammen med MySQL.
Og så er det faktisk simpel php/mysql du skal ud i.

1. brugeren skriver en artikel ind, med tilhørende titel.
2. tingene bliver sendt videre til et script, der tilføjer dato og artikel
ID.
3. det bliver lagt i databasen.
4. en bruger åbner artiklen op, og scriptet spytter det hele ud ud fra
ID'et.

Håber det hjalp. ;)