MB til Socket 478 ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 17:27

Skal have erhvervet et bundbræt til en P4 NW cpu.

Kortet skal bruges i en HTPC, derfor cpu valget ( har ikke råd til mobile
endnu )

Jeg har kigget lidt på nogle forskellige Asus kort, heriblandt specielt
P4GPL-X

Duer 915 chipsættet til S478. Det vil jo være praktisk at have mulighed for
at bruge PCI-Express, selv om man bruger en ældre cpu.

Nogen der har erfaringer, eller skal jeg bare holde mig til et 865/875 kort
( som f.eks. P4P800-E Deluxe ) ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : JK

Dato : 03-08-05 08:34

On Tue, 2 Aug 2005 18:27:03 +0200, "Rysz \( 8900 \)"
<rysz(snabela)rysz(dot)net> wrote:

> [...]
>
>Duer 915 chipsættet til S478. Det vil jo være praktisk at have mulighed for
>at bruge PCI-Express, selv om man bruger en ældre cpu.

Ja, det asus skulle være OK.
Du kan hente manualen her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_478/INTEL_Chipset/

>Nogen der har erfaringer, eller skal jeg bare holde mig til et 865/875 kort
>( som f.eks. P4P800-E Deluxe ) ?

Man kan jo besvare dit spørgsmål med www.edbpriser.dk hvor man søger
avanceret, micro-atx, s-478, pci-express

Der er et 915GL bundkort fra asrock:
http://www.asrock.com/product/product_P4Dual-915GL.htm

med pci-express.
Jeg fandt dette gode review på tysk:
http://www.pc-treiber.net/review39.html

(ved ikke hvorfor søgningen ikke finder asus p4gpl-x)

Ellers er der 865/875 at vælge imellem.

mvh

John

Fra : Madsen

Dato : 03-08-05 10:31

Rysz ( 8900 ) wrote:
> [...]
> mobile endnu )
>
> Jeg har kigget lidt på nogle forskellige Asus kort, heriblandt

Kan ikke finde det kort du nævner
http://uk.asus.com/products2.aspx?l1=3&l2=-1

men på deres liste er der

http://uk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=27&model=167&modelmenu=1

Kortet er lavet til at køre med DDR400 ram, og 8 kanals HD lyd.
Kun fordi at du vil have PCI-Express.

> Duer 915 chipsættet til S478. Det vil jo være praktisk at have
> mulighed for at bruge PCI-Express, selv om man bruger en ældre cpu.

Så gammel er de cpu der passer i478 ikke, men alt er relativt men at kalde
en Prescott "for gammel" er da vist lidt for tidligt

> Nogen der har erfaringer, eller skal jeg bare holde mig til et
> 865/875 kort ( som f.eks. P4P800-E Deluxe ) ?

De kort køre der mange af, og det ved man hvordan køre, men Intel chipsættet
915p bliver jo brugt i mange MB sammen med 775 men med forskellige ram DDR
eller DDR2.
P4c800-e Deluxe kan jeg anbefale det er et kort med 875 chipsæt.
Håber også at kort til mobil cpu falder i pris da det ser ud til at den vil
være god til HTPC.
Ellers må man anvende en bærbar selv om det ikke er den bedste løsning.

--
Hilsen Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 13:13

> Kan ikke finde det kort du nævner

Kortet er det her :

Men det du nævner og ovenstående minder meget om hinanden.

> Kortet er lavet til at køre med DDR400 ram, og 8 kanals HD lyd.
> Kun fordi at du vil have PCI-Express.

Grunden til at jeg gerne vil have PCI-Express, er for at have mulighed for
et bedre graffikkort.

> Så gammel er de cpu der passer i478 ikke, men alt er relativt men at kalde
> en Prescott "for gammel" er da vist lidt for tidligt

Nu var det så også Northwood kernen jeg relaterede til. Den er noget nemmere
at gøre stille end Prescott.

> De kort køre der mange af, og det ved man hvordan køre, men Intel
chipsættet
> 915p bliver jo brugt i mange MB sammen med 775 men med forskellige ram

Jeg vil ikke over i 775 soklen, da der ikke er lavet Northwood kerne til
den.

> P4c800-e Deluxe kan jeg anbefale det er et kort med 875 chipsæt.

Har selv kigget lidt på det, men prismæssigt begynder vi så at nærme os
kortene til Mobile cpu´erne.

> Ellers må man anvende en bærbar selv om det ikke er den bedste løsning.

Det er så ikke en mulighed her i huset, da maskinen skal have mulighed for
at kunne skifte indmaden løbende.Samt at det skal møbleres ind i et pænt
kabinet. En bærbar med utallige USB tilslutninger er ikkeindretningsvenligt.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Madsen

Dato : 03-08-05 15:05

Rysz ( 8900 ) wrote:

> Kortet er det her :

> Men det du nævner og ovenstående minder meget om hinanden.

Jeg kunne ikke finde det på deres uk hjemme side men er fundet på den
globale.

> Grunden til at jeg gerne vil have PCI-Express, er for at have
> mulighed for et bedre graffikkort.

Ja det giver et lille udvalg af MB

> Nu var det så også Northwood kernen jeg relaterede til. Den er noget
> nemmere at gøre stille end Prescott.

Det er rigtigt den bliver ikke så varm.

> Jeg vil ikke over i 775 soklen, da der ikke er lavet Northwood kerne
> til den.

> Har selv kigget lidt på det, men prismæssigt begynder vi så at nærme
> os kortene til Mobile cpu´erne.

Desværre laver ASUS ikke MB til Pentium M men de laver:
http://uk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=54&l3=0&model=467&modelmenu=1

> [...]
> møbleres ind i et pænt kabinet. En bærbar med utallige USB
> tilslutninger er ikkeindretningsvenligt.

Nej stik i siden er ikke en pæn løsning.
--
Hilsen Madsen