Hjælp hurtigt...Banankage
Fra : MigSelv

Dato : 02-08-05 16:55

Hejsa

Jeg skal her efter aftensmaden til at bage en banan kage, som jeg skal have
med på arbejde i morgen. Jeg har dog ikke fået købt marg. kan jeg erstatte
det med olie? Og hvor meget olie skal jeg bruge for at det svare til 100g
smeltet marg.

Jeg sidder lige og kommer efter - kan jeg evt bruge kærgården?

opskriften er her

Banankage

3 æg (str. mellem)
170 g sukker (ca. 2 dl)
2 tsk vaniljesukker
125 g hvedemel (ca. 2 dl)
1 tsk bagepulver
100 g smeltet, afkølet smør
2 mosede bananer

Fra : Lene

Dato : 02-08-05 17:30

> Jeg sidder lige og kommer efter - kan jeg evt bruge kærgården?
Ja, brug du bare kærgården!
MVH Lene

Fra : Peter Westh

Dato : 02-08-05 17:37

"MigSelv" <email@eksistere ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 100g smeltet marg.
>
> Jeg sidder lige og kommer efter - kan jeg evt bruge kærgården?

Du kan helt sikkert godt bruge kærgården. Jeg vil også mene, at at du kan
bruge olie. Regn med at 100 gram smør/margarine skal erstattes med 80g olie
samt måske 20g ekstra vædske.

MVH

Peter

Fra : MigSelv

Dato : 02-08-05 20:40

Tak for jeres svar. Jeg brugte kærgården, og resultatet blev fremragende.
Jeg havde så mange modne bananer, så der også blev til en lille kage vi
kunne smage herhjemme i aften.

Knus