|
| Telias net Fra : Jens Jensen |
Dato : 02-08-05 16:39 |
|
Hej Ng
Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at det
nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med telia.
Har i andre også den erfaring?
Jens
| |
Morten DH (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 02-08-05 17:31 |
|
"Jens Jensen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
news:42ef9386$0$1989$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at det
> nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med telia.
>
> Har i andre også den erfaring?
JA! de er angiveligt ved at flytte tidligere Orange kunder over på Telias
eget net, eller slå dem sammen eller noget helt 3. - hvad ved jeg... Jeg
vågnede en morgen og skulle vælge operatør (kører med manuelt valg) - kunne
ikke længere få adgang til Oranges net og skiftede derfor over på Telias...
har været en plage lige siden
Tager sommetider om mod et minut før samtalen går igennem, får diverse
fejlmeddelelser som netværk optaget, netværksfejl osv... skal af og til lige
ind og vælge operatør igen... og så er det hit og miss med at sende og
modtage mms'er...
Min søster har samme abonnement som jeg og er (i følge hende) endnu hårdere
ramt af de samme problemer... hun bor i Kbh. Ø og jeg på Sydsjælland, så har
på fornemmelsen at fejlen hedder Telia
| |
Jens Jensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 02-08-05 18:21 |
|
"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:42ef9fa6$0$7386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Jens Jensen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> news:42ef9386$0$1989$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at
>> det nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med
>> telia.
>>
>> Har i andre også den erfaring?
>
> JA! de er angiveligt ved at flytte tidligere Orange kunder over på Telias
> eget net, eller slå dem sammen eller noget helt 3. - hvad ved jeg... Jeg
> vågnede en morgen og skulle vælge operatør (kører med manuelt valg) -
> kunne ikke længere få adgang til Oranges net og skiftede derfor over på
> Telias... har været en plage lige siden
> Tager sommetider om mod et minut før samtalen går igennem, får diverse
> fejlmeddelelser som netværk optaget, netværksfejl osv... skal af og til
> lige ind og vælge operatør igen... og så er det hit og miss med at sende
> og modtage mms'er...
>
> Min søster har samme abonnement som jeg og er (i følge hende) endnu
> hårdere ramt af de samme problemer... hun bor i Kbh. Ø og jeg på
> Sydsjælland, så har på fornemmelsen at fejlen hedder Telia
>
skide svenskere!!
JJ
| |
Sofus (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Sofus |
Dato : 02-08-05 19:18 |
|
> Hej Ng
>
> Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at det
> nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med telia.
>
> Har i andre også den erfaring?
>
Jeg bor i sdr-jylland, og har store problemer med Telia.
Er også tidlige orange kunde og ved at blive flyttet over på telia's net, i
dag kan jeg f.eks ikke sende sms, men godt modtage.... desuden tager det
omkring 1 minut at kommet på nettet hvis jeg tænder og slukker min tlf. De
er virkelig i gang med en storombygning af nettet og taberen er dig og mig
:(.
Våger man sig ud i et kontaktforsøg med kundeservice blir man mødt med min
15 min ventetid, efer det kvarter blir man så bare smidt af linien, og kan
starte forfra. :)
Telia tag jer Sammen !, det kører sku ikke for jer.
| |
Esben (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 02-08-05 19:32 |
|
Hvis jeg var kunde ved de sindsyge svenskere ville jeg omgående flytte til
anden udbyder, så ka de lære det ka de
"Sofus" <jesper_godsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dcodcf$48f$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hej Ng
>>
>> Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at
>> det nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med
>> telia.
>>
>> Har i andre også den erfaring?
>>
> Jeg bor i sdr-jylland, og har store problemer med Telia.
>
> Er også tidlige orange kunde og ved at blive flyttet over på telia's
net,
> i dag kan jeg f.eks ikke sende sms, men godt modtage.... desuden tager
det
> omkring 1 minut at kommet på nettet hvis jeg tænder og slukker min tlf.
De
> er virkelig i gang med en storombygning af nettet og taberen er dig og
mig
> :(.
>
> Våger man sig ud i et kontaktforsøg med kundeservice blir man mødt med
min
> 15 min ventetid, efer det kvarter blir man så bare smidt af linien, og
kan
> starte forfra. :)
>
>
> Telia tag jer Sammen !, det kører sku ikke for jer.
>
| |
Bertel Lund Hansen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 02-08-05 21:42 |
|
Esben skrev:
>Hvis jeg var kunde ved de sindsyge svenskere ville jeg omgående flytte til
>anden udbyder, så ka de lære det ka de
Vil du hellere være kunde hos de sindssyge amerikanere?
Jeg vil ikke forsvare Telia, men jeg synes det er temmelig
barnligt at snakke om svenskere.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Carsten Riis (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 02-08-05 20:03 |
|
Jens Jensen skrev den 02-08-2005 17:38:
> Hej Ng
>
> Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at det
> nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med telia.
>
> Har i andre også den erfaring?
>
Til alle jer som døjer med netværksproblemer:
Har I sat jeres mobiler til manuel netværkssøgning? Og der vælge telia's
netværk?
Det kan være nødvendigt at gøre det gentagende gange.
Det løser 9 ud af 10 problemer. Næsten da
Hvis det ikke hjælper, så prøv at tage et fungerende
Telia/Orange-simkort og put det i telefonen.
Søg da på manuelt netværk igen? Såfremt det virker, så put det
oprindelige simkort i igen og forsøg at søge netværk igen.
Det løser så 9 ud af 10 af de tilbageværende problemer. Næsten da
Hvis det ikke hjælper, så put simkortet over i en fungerende telefon og
søg netværk der. Såfremt det virker, så put simkortet tilbage i den
oprindelige telefon igen og søg netværk der?
Det løser så 9 ud af 10 af de tilbageværende problemer. Næsten da
Hvis det så ikke virker, så bør man kontakte en teliaforhandler.
Helst Telias egne shops eller Telekæden, da de har fået udleveret
ombytnings-simkort.
Et par ideer fra mig til jer.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det
| |
Jens Jensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 02-08-05 20:33 |
|
"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:HrPHe.63350$Fe7.203061@news000.worldonline.dk...
> Jens Jensen skrev den 02-08-2005 17:38:
>> Hej Ng
>>
>> Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at
>> det nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med
>> telia.
>>
>> Har i andre også den erfaring?
>>
>
> Til alle jer som døjer med netværksproblemer:
>
> Har I sat jeres mobiler til manuel netværkssøgning? Og der vælge telia's
> netværk?
> Det kan være nødvendigt at gøre det gentagende gange.
> Det løser 9 ud af 10 problemer. Næsten da
>
> Hvis det ikke hjælper, så prøv at tage et fungerende Telia/Orange-simkort
> og put det i telefonen.
> Søg da på manuelt netværk igen? Såfremt det virker, så put det
> oprindelige simkort i igen og forsøg at søge netværk igen.
> Det løser så 9 ud af 10 af de tilbageværende problemer. Næsten da
>
> Hvis det ikke hjælper, så put simkortet over i en fungerende telefon og
> søg netværk der. Såfremt det virker, så put simkortet tilbage i den
> oprindelige telefon igen og søg netværk der?
> Det løser så 9 ud af 10 af de tilbageværende problemer. Næsten da
>
> Hvis det så ikke virker, så bør man kontakte en teliaforhandler.
> Helst Telias egne shops eller Telekæden, da de har fået udleveret
> ombytnings-simkort.
>
>
>
> Et par ideer fra mig til jer.
>
>
>
> --
> mvh Carsten Riis
> Red liv! 4 gange om året
> http://www.bloddonor.dk
> Du ved ikke om du får brug for det
Nu har jeg altså en mobil til at komme i kontakt med folk og ikke til at
lege fejlfinder!!!!
Og så har jeg da lige et par ekstra simkort, jovist, hvem har ikke det???
JJ
| |
HSK (03-08-2005)
| Kommentar Fra : HSK |
Dato : 03-08-05 12:00 |
|
> Nu har jeg altså en mobil til at komme i kontakt med folk og ikke til at
> lege fejlfinder!!!!
>
> Og så har jeg da lige et par ekstra simkort, jovist, hvem har ikke det???
Tsk tsk.. Manden prøver bare at komme med ideer til at afhjælpe dit problem.
Tal dog ordentligt!
| |
Jens Jensen (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 03-08-05 16:06 |
|
"HSK" <hsk2840@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f0a3c9$0$68533$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Nu har jeg altså en mobil til at komme i kontakt med folk og ikke til at
>> lege fejlfinder!!!!
>>
>> Og så har jeg da lige et par ekstra simkort, jovist, hvem har ikke det???
>
> Tsk tsk.. Manden prøver bare at komme med ideer til at afhjælpe dit
> problem. Tal dog ordentligt!
>
>
Tsk tsk.. Det gør jeg da også. Du kan bare ikke høre det!
JJ
| |
Carsten Riis (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 03-08-05 17:04 |
|
Jens Jensen skrev den 02-08-2005 21:33:
>
>
> Nu har jeg altså en mobil til at komme i kontakt med folk og ikke til at
> lege fejlfinder!!!!
>
Tja, du så blive ved med at være sur og tvær, hvor du stadig har en
mobil der ikke virker.
Eller også kan du prøve at gennemgå processen som beskrevet og så blive
glad, såfremt det virker.
Jeg ved godt, hvad jeg ville forsøge, såfremt jeg sad i din situation.
(at være sur og tvær er nemlig ikke lige det jeg har lyst til at være).
> Og så har jeg da lige et par ekstra simkort, jovist, hvem har ikke det???
>
>
Kunne det måske være, at også du har en omgangskreds......
.....som kan hjælpe dig.
Har du i hele taget forsøgt at søge manuelt net? Det kan du gøre helt
uden andre telefoner eller simkort!
Du kan jo også gå ned i en Telekæden hhv. Teliashop og så lade dem
foretage processen. For de gør nemlig præcis det jeg har forslået.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det
| |
Jens Jensen (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 03-08-05 18:12 |
|
"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:MV5Ie.63437$Fe7.203216@news000.worldonline.dk...
> Jens Jensen skrev den 02-08-2005 21:33:
>
>>
>>
>> Nu har jeg altså en mobil til at komme i kontakt med folk og ikke til at
>> lege fejlfinder!!!!
>>
>
> Tja, du så blive ved med at være sur og tvær, hvor du stadig har en mobil
> der ikke virker.
> Eller også kan du prøve at gennemgå processen som beskrevet og så blive
> glad, såfremt det virker.
>
> Jeg ved godt, hvad jeg ville forsøge, såfremt jeg sad i din situation.
> (at være sur og tvær er nemlig ikke lige det jeg har lyst til at være).
>
>> Og så har jeg da lige et par ekstra simkort, jovist, hvem har ikke det???
>>
>>
>
> Kunne det måske være, at også du har en omgangskreds......
> ....som kan hjælpe dig.
>
>
>
> Har du i hele taget forsøgt at søge manuelt net? Det kan du gøre helt
> uden andre telefoner eller simkort!
>
>
>
> Du kan jo også gå ned i en Telekæden hhv. Teliashop og så lade dem
> foretage processen. For de gør nemlig præcis det jeg har forslået.
>
>
>
> --
> mvh Carsten Riis
> Red liv! 4 gange om året
> http://www.bloddonor.dk
> Du ved ikke om du får brug for det
Jamen dog.. Jeg er sgu da ikke sur!!!
Og jeg er slet ikke pernittengrynsagtig.........
Undskyld hvis nogens sukkermdder er blevet vandladt - det ar ikke
hensigten.
JJ
PS:
Kan I huske Olsenbandens store kup (tror jeg nok) hvor der på det Kongelige
Teater, var en skuespiller der kiggede ind i et spejl der ryster og rasler?
Hvad var hans replik?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
BAAAAAAAHHHHHHH
| |
Carsten Riis (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 03-08-05 20:26 |
|
Jens Jensen skrev den 03-08-2005 19:11:
> Jamen dog.. Jeg er sgu da ikke sur!!!
>
> Og jeg er slet ikke pernittengrynsagtig.........
>
> Undskyld hvis nogens sukkermdder er blevet vandladt - det ar ikke
> hensigten.
>
Så har du brug for at arbejde på din skriftelig kommunikation.
Fx har du stadig ikke fortalt om du har søgt på manuelt net.
Indtil nu har du brokket dig over Telias net og kommet med spydige
bemærkninger til den hjælp du har fået.
Vil du hjælpes eller vil du kun lukke brok ud?
Hvis førstnævnte, så vær lidt mere konstruktiv i dine tilbagemeldinger.
Hvis sidstnævnte, så stopper jeg her.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det
| |
Henrik Stidsen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 02-08-05 21:26 |
|
Jens Jensen has brought this to us :
> Jeg er kunde hos orange - nu telia, og har i de sidste dage oplevet at det
> nogle gange tager en hulens tid inden min mobi får forbindelse med telia.
> Har i andre også den erfaring?
Ja
Det er formentlig fordi de mere eller mindre har lukket Oranges netværk
ned og din telefon derfor først skal forsøge at connecte til det, finde
ud af det ikke kan lade sig gøre og så derefter finde et andet netværk
der vil lade den connecte.
Det vil blive ved så længe TELIA ikke holder et netværk med Oranges
netværkskode åbent og i drift - eller udskifter alle Oranges simkort.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
| |
Claus E Beyer (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 03-08-05 13:40 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.15427d589a645caf.34878@news.hs235.dk...
> Det er formentlig fordi de mere eller mindre har lukket Oranges netværk
> ned og din telefon derfor først skal forsøge at connecte til det, finde
> ud af det ikke kan lade sig gøre og så derefter finde et andet netværk
> der vil lade den connecte.
> Det vil blive ved så længe TELIA ikke holder et netværk med Oranges
> netværkskode åbent og i drift - eller udskifter alle Oranges simkort.
Problemet er vist at et Orange-SIM-kort normalt vil være spærret for de øvrige
danske net herunder Telias net. Nu har man også spærret det for Orange, og man
kan derfor ikke umiddelbart komme på noget net overhovedet. Man kan dog ophæve
blokeringen for Telias net ved at vælge »Manuel Roaming« og vælge Telia manuelt.
Derefter skulle der ikke være flere problemer med at komme på nettet for et
tidligere Orange SIM-kort.
Claus
| |
Morten DH (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 03-08-05 10:36 |
|
Nu vi er ved Telia... Er der nogen som har haft held til at fjerne Telias
operatørlogo?
Min bedre halvdel må finde sig i der står "Telia DK" 2 gang lige i panden på
hende... og ja, jeg kunne fjerne Oranges logo på den telefon da jeg brugte
Oranges net... og jeg jeg har fået det ombytningskort Carsten nævner...
Mistænker Telia for at have blokeret det på en eller anden måde nemlig
| |
Carsten Riis (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 03-08-05 17:06 |
|
Morten DH skrev den 03-08-2005 11:36:
> Nu vi er ved Telia... Er der nogen som har haft held til at fjerne Telias
> operatørlogo?
>
> Min bedre halvdel må finde sig i der står "Telia DK" 2 gang lige i panden på
> hende... og ja, jeg kunne fjerne Oranges logo på den telefon da jeg brugte
> Oranges net... og jeg jeg har fået det ombytningskort Carsten nævner...
>
> Mistænker Telia for at have blokeret det på en eller anden måde nemlig
>
>
Nu er jeg ikke så skarp til SMS-tjenester. Men mon ikke der findes en
SMS-tjeneste hvor man kan købe et tomt Operatørlogo?
Det lyder lidt fjollet, at man skal det. Men jeg har hørt rygter om, at
det kan lade sig gøre.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det
| |
Morten DH (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 04-08-05 10:44 |
|
"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:_X5Ie.63438$Fe7.203162@news000.worldonline.dk...
> Nu er jeg ikke så skarp til SMS-tjenester. Men mon ikke der findes en
> SMS-tjeneste hvor man kan købe et tomt Operatørlogo?
> Det lyder lidt fjollet, at man skal det. Men jeg har hørt rygter om, at
> det kan lade sig gøre.
Jo, problemet er at selvom jeg henter og gemmer det tomme operatørlogo, så
står der stadig Telia DK 2 gange på min skærm... Brugte nøjagtig samme
fremgangsmåde på nøjagtig samme telefon da jeg var på Oranges net - og det
virkede bare uden problemer... det er derfor jeg har Telia mistænkt for at
have lavet numre (mener der der noget med de også hardcodet deres logo i
visse Ericsson modeller købt gennem dem nemlig, så kunne være der var ved at
danne sig et mønster)...
Igen, nogen der har succes med at fjerne deres Telia logo - eller er min
konspirationsteori korrekt?
| |
Carsten Riis (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 04-08-05 20:13 |
|
Morten DH skrev den 04-08-2005 11:43:
>
>
> Igen, nogen der har succes med at fjerne deres Telia logo - eller er min
> konspirationsteori korrekt?
>
>
Konspirationsteorien kan jeg ikke hjælpe med?
Men jeg vil foreslå en softwareopdatering, når din telefon er blevet
låst op. Det kan være at opdateringen overlister hardcodingen.
Rent gæt.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det
| |
Morten DH (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 05-08-05 11:15 |
|
"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:HMtIe.63567$Fe7.203507@news000.worldonline.dk...
> Men jeg vil foreslå en softwareopdatering, når din telefon er blevet låst
> op. Det kan være at opdateringen overlister hardcodingen.
Ok, hvor får man klaret sådan en fisk og hvad koster det? Eller er det noget
man salv kan klare hvis man har datakabel?
> Rent gæt.
Det er blevet en principsag at det logo skal fjernes, så selv skud i tågen
modtages med kyshånd
| |
Carsten Riis (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 05-08-05 16:59 |
|
Morten DH skrev den 05-08-2005 12:14:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> news:HMtIe.63567$Fe7.203507@news000.worldonline.dk...
>
>>Men jeg vil foreslå en softwareopdatering, når din telefon er blevet låst
>>op. Det kan være at opdateringen overlister hardcodingen.
>
>
> Ok, hvor får man klaret sådan en fisk og hvad koster det? Eller er det noget
> man salv kan klare hvis man har datakabel?
>
Nu fortæller du jo ikke, hvor du bor henne.
Hvis du bor i København, så ta' en tur forbi http://www.natel.dk som
har en butik på hovedbanegården (du skal over til Xchange og til samme
indgang har de fået lavet et lille værktsted).
Hvis telefonen er indenfor garantien, så skal du lige fortælle om et
problem fx hukommelseskortet ikke virker ordentligt, så overtager
producenten* regningen
Udenfor garantien????? Aner det ikke.
*: gælder i hvert fald Nokia.
>
>>Rent gæt.
>
>
> Det er blevet en principsag at det logo skal fjernes, så selv skud i tågen
> modtages med kyshånd
>
La' vær. Kald mig bare homofob
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det
| |
Max (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 04-08-05 20:32 |
|
Hej Morten
> Nu vi er ved Telia... Er der nogen som har haft held til at fjerne Telias
> operatørlogo?
Intet problem, og jeg har en del telefoner kørende på ehrversabonnement
hos Telia og dem er der overhovedet ingen problemer med.
Mvh Max
| |
|
|