Ved program slut: Null pointer assignment.~
Fra : N

Dato : 01-08-05 22:02

Hvor kommer denne meddelse fra.

Lige lidt data:

Borland C++ 3.1 (Dos)

Program er lavet til konsol, dvs ren tekst, intet grafik.

Hvad gør i andre for at finde løbske pointere. Er der nogle gode tips.

Tilsyneladende virker programmet men altså engang imellem fås denne
fejltekst og først efter at program er termineret.
Teksten kommer i dos vinduet efter program slut.

Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 01-08-05 22:14

Den Mon, 1 Aug 2005 23:02:11 +0200 skrev N:
> [...]
> fejltekst og først efter at program er termineret.
> Teksten kommer i dos vinduet efter program slut.

Slår alle warnings til.

Hvis det ikke finder fejlen - kører programmet i en debugger og kigger
på backtrace'n. Hvis det heller ikke hjælper - single-step'er igennem
programmet med debuggeren.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-08-05 22:47

N wrote:
> [...]
> fejltekst og først efter at program er termineret.
> Teksten kommer i dos vinduet efter program slut.

Du får typisk den besked hvis dit program har skrevet i
invalid memory.
Dette lille program giver beskeden:

#include <stdlib.h>

int main(void)
{
int *p;
p[3] = 1234;
return 0;
}

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 18-08-05 08:22

> Hvad gør i andre for at finde løbske pointere. Er der nogle gode tips.

Nogle gange disabler jeg en del af programmet og ser om fejlen så stadig
optræder. Det kan give et fingerpej om hvor problemet kunne være.
Andre gange bruger jeg Boundschecker.

Niels Dybdahl

Fra : N

Dato : 18-08-05 22:59

> Nogle gange disabler jeg en del af programmet og ser om fejlen så stadig
> optræder. Det kan give et fingerpej om hvor problemet kunne være.
> Andre gange bruger jeg Boundschecker.

Fejlen er fundet. Tak for jeres svar. Det var forsøg på at bruge nogle data
der aldrig var sat op, så logisk nok vil det gå galt.

Allan