Atter lus.................
Fra : dk

Dato : 01-08-05 17:01

Har prøvet alt men kan ikke komme de lus til livs og nej, kæmning hjælper
altså ikke og man kan jo ikke holde sine børn hjemme fra skole hele året.
Har nogen et rigtigt godt og måske ukendt råd til hvordan man fjerner dem?
Børnene er ved at være godt trætte og kede af at hele tiden blive kæmmet og
kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver og
hver anden dag.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 01-08-05 17:33

dk wrote:
> [...]
> kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver og

Hej

Begge vores har haft lus en enkelt gang og det har været let at bekæmpe.
Jeg gik på apoteket og spurgte og fik en tube Prioderm med hjem.
Håret skal gøres vådt og tørres let med et håndklæde, så indgnides 5 cm
shampo i håret og det sidder i 5 min. hvorefter der skylles og
behandlingen gentages. I den næste uge kæmmes de døde lus ud og efter 8
dage gør man det hele en gang til, hvis man finder det nødvendigt.

Jeg ved ikke om du har prøvet det, men her har det virket helt fint.

Marianne Feddersen

Fra : Rikke & Per

Dato : 01-08-05 18:07

"dk" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver

Min erfaring er altså at det eneste der hjælper er kæmning. Sidst vi havde
lus, to unge mænd med x-antal mange lus hver, startede vi med en kur med
NIX, men allerede næste dag var der MANGE lus igen. Vi købte derfor
apotekets "system" BugBuster, kamme i forskellig tæthed, der tager lusene
helt ned til nymfestadiet, hvor de hverken kan lægge æg eller hoppe over på
fremmede hoveder. Jeg kæmmede dem hver dag i ca 14 dage og så var der ingen
lus mere. Kan absolut anbefales!!!!

Fik det forøvrigt anbefalet af en mor, hvis søn havde lus konstant, men på
denne måde kom de af med dem.

Mvh Rikke

Fra : Cat

Dato : 01-08-05 18:35

dk skrev:
> [...]
> kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver og

De eneste kamme, der rigtigt virker, er BugBuster - købes på apoteket.
Der er ingen andre, der er så tætte.

Jeg fik et ret hårdt angreb væk på den måde - og barnet havde hår på 90
cm (det er ikke lyv).

En anden mulighed er et lusemundstykke til støvsugeren. Det fås hos
superbrugsen/kvikly.

Det er muligt.

Giften plejer at tage omkring 80% af lusene - de sidste er resistente og
lever lystigt videre.

Husk at kæmme alle familiemedlemmer. Ofte bliver en familie ved med at
have lus, fordi far hårdnakket påstår, at han har i al fald ikke lus, og
derfor ikke vil kæmmes.

Tine

Fra : Nuser

Dato : 01-08-05 21:01

"Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse
> dk skrev:
KLIP

> De eneste kamme, der rigtigt virker, er BugBuster - købes på apoteket. Der
> er ingen andre, der er så tætte.

Man kan også købe lusekamme ved dyrhandleren....og de koste kun ½delen af
hvad de koster på apoteket

Min erfaring siger også at det KUN er kæmning, kæmning og atter kæmning der
virker.

I min datters klasse fik vi indført at ALLE børnene blev kæmmet hver fredag
i en 6 ugers periode på klassen. Var der lus eller æg fik barnet en seddel
med hjem....efter de første 4 uger var der ikke flere lus i min datters
klasse. Det krævede en flok frivillige kæmmere, men det var arbejdet værd.

Hilsen Nuser

Fra : Snasse

Dato : 01-08-05 23:45

> [...]
> og
> kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver

Når mine piger har lus bliver de behandlet med en blanding af ½ sprit og ½
eddike.
Det skal sprayes godt ind i håret som så skal dækkes til med en plastikpose,
så det er helt lufttæt(så vidt det er muligt) og så evt et håndklæde til at
tage det våde hvis det skulle dryppe
Det skal sidde ca 1½ time afhængeig af hårlængden, vil dog tro at børn med
kort hår kan nøjes med ca. 45 min.

Vaskes ud og kæmmes godt for at få resten af de døde lus ud. Æggene bliver
ikke udklækket og skulle det ske der er et par enkelte lus der overlevede,
gentages behandlingen efter et par dage.
Skal dog lige siges at er der sår i hovedbunden, sviger det.

Det er ikke skadeligt for håret og temmelig billigt kontra de mærker der
findes på markedet.

Håber du kommer bæsterne til livs.

--
Susanne