simpelt loginsystem
Fra : thagemann89

Dato : 01-08-05 16:01

hej,

jeg har et par problemer med at få dette lille login system til
at virke..

jeg får fejlen:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in
criteria expression.

/asp/check.asp, line 8

check2.asp kode:
dim strusername
strusername = request.form("txtusername")

Set adgang = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
adgang.Open "SELECT adgangskode FROM adgang WHERE id ='" &
strusername & "'", Conn

If request.form("txtusername") = adgang.Fields("adgangskode")
Then
   session("login") = ok
   session("login") = now
   Response.redirect "startcms.asp"

Else
   session("login") = Ikkeok
   response.redirect "login.asp"
End if

Linie 8: adgang.Open "SELECT adgangskode FROM adgang WHERE id ='"
& strusername & "'", Conn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 01-08-05 16:24

> Linie 8: adgang.Open "SELECT adgangskode FROM adgang WHERE id ='"
> & strusername & "'", Conn

Mit gæt er at ID i databasen er et tal, men at du smider en streng efter
den...

Fra : MooreHojer

Dato : 01-08-05 19:07

> /asp/check.asp, line 8
>

> check2.asp kode:

Hvorfor får vi koden til check2.asp, når det er check.asp der fejler?

Bort set fra det så ud fra den kode du præsenterer vil jeg tro du skal
fjerne ' omkring " &
strusername & " hvis altså indholdet af rs("ID") er et tal

--
MooreHojer

Fra : thagemann89

Dato : 01-08-05 22:28

> Hvorfor får vi koden til check2.asp, når det er check.asp der fejler?
- en fejl, det er check.asp koden der er vist :)

> Bort set fra det så ud fra den kode du præsenterer vil jeg tro du skal
> fjerne ' omkring " &
> strusername & " hvis altså indholdet af rs("ID") er et tal

Id er et tal, har pr'vet at fjerne ' nu, men det virker stadig ikke..
får fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected
1.

/asp/check.asp, line 8

Jeg har checket at der står noget i database felterne, hvilket der
gør...

Fra : thagemann89

Dato : 02-08-05 16:43

Ok, jeg fik det til at virke og har alvet lidt ekstra på det nu, prøver på
at lave et login system med flere forskellige levels til senere brug...
MEN! jeg har nu fået et problem igen.. Problemet er at den simpelt ikke
godkender mit brugernavn og password...

Koden:

If Request.Form("txtusername") = kontrol.Fields("bruger") AND
Request.Form("txtuserpass") = kontrol.Fields("kode") AND
Request.form("niveau") = kontrol.Fields("niveau") Then
      session("login") = Ok
      session("login") = Now
End if

If Request.Form("niveau") = admin Then
      session("admin") = Ok
      session("admin") = Now
      Response.write "<br><br>Admin session blev oprettet:"
      Response.write session("admin")
Else
session("login") = IkkeOk
Response.redirect "login.asp"
End if

Er ikke sikker på at det er helt rigtigt stillet op, men vil godt have den
til at lave en almindelig session, altså session("login") når det bare er
en normal bruger, og ellers en session("admin") OG en session("login") når
en admin logger ind... ved ikke om det er en meget besværlig måde at gøre
det på og elelrs hvis i har en bedre måde må i utrolig gerne sige frem :)

Mvh
Thomas Hagemann

Fra : Tomasz Otap

Dato : 03-08-05 08:56

thagemann89 proclaimed as follows:

> [...]
> Request.Form("txtuserpass") = kontrol.Fields("kode") AND
> Request.form("niveau") = kontrol.Fields("niveau") Then

Hvad ligger der i variablerne Ok og Now? Lige nu sætter du værdien af
session("login") til indholdet af variablen Ok - hvis variablen er tom,
får du også en tom sessionsvariabel.

Bemærk, at du umiddelbart efter ændrer indholdet af din session("login")
til indholdet af variablen Now. Den oprindelige værdi bliver altså
overskrevet med det samme.

> [...]
> det på og elelrs hvis i har en bedre måde må i utrolig gerne sige frem :)

Har du egentligt brug for alle de sessions? :) Hvorfor ikke blot have en
sessionsvariabel, der sættes efter niveauet? F.eks.:
- hvis ikke logget ind: session("login") = "" (eller ingenting)
- hvis logget ind som alm. bruger: session("login") = "bruger"
- hvis logget ind som admin: session("login") = "admin"

Aequitas sequitur funera

Fra : thagemann89

Dato : 03-08-05 12:32

Tusinde tak for hjælpen, login delen virker nu, har bare lige et lille ekstra
spørgsmål...

Jeg har linien:
<a
href="brugere.asp?id=<%=kontrol.Fields("id")%>"><%=kontrol.Fields("bruger")%><b
r></a>

Hvorfor viser den ikke alle navnene i bruger, den viser kun det første navn...

Fra : vinten

Dato : 03-08-05 13:57

Hej du,

Du vælger kun at vise den første record ... så det er egentlig
ganske klart.

Du skal lave noget lign. dette om din href:

if not (kontrol.bof or kontrol.eof) then
do while not kontrol.eof
.... din linie!
kontrol.movenext
loop
end if

/ Jan

Fra : thagemann89

Dato : 03-08-05 16:47

> if not (kontrol.bof or kontrol.eof) then
> do while not kontrol.eof
> .... din linie!
> kontrol.movenext
> loop
> end if

ahh nå ja selvfølgelig... men tusinde tak for hjælpen (igen) :D
Har faktisk lige et aller sidste spørgsmål hehe :)

Hvordan kommer jeg videre i et script hvor man trykker på
overskriften for at læse mere om nyheden, og fra der kommer man
så hen til nyheden med det pågældende id...

indtil videre har jeg lavet det hele med overskriften osv osv...
men det er bare det at få selve nyheden frem med det rigtige id..
der er jeg helt lost... er kun kommet til:

<%
Set nyheder = Server.CreateObject("ADODB.RECORDSET")
nyheder.Open "SELECT * FROM nyheder WHERE id = " &
Request.Querystring("id") & "", Conn
%>

så vil utrolig gerne have lidt hjælp til at komme videre, for jeg
er helt lost lige iøjeblikket

Fra : Øystein Svensen

Dato : 06-08-05 22:36

thagemann89 wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> hej,
>
> jeg har et par problemer med at få dette lille login system til
> at virke..

om du ønsker et riktig godt logg inn system, prøv Spooky, det er
meget bra! http://www.spookylogin.com/