IE har problemer med en enkelt side
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 01-08-05 12:11

Hej.

Af en eller anden grund kan IE på min kærestes maskine ikke vise min
hjemmeside, http://www.mzh.dk, ordentligt.

Venstre og midterste kolonne læses fint ind, men højre kolonne tager en
evighed at få frem, og det lille billede af vores datter dukker slet
ikke op - til sidst opgiver IE og viser bare det røde kryds. Hun kan
godt se andre billeder på siden (f.eks. hvis hun følge linket fra
miniaturebilledet).

Besøger hun siden med FF er der ingen problemer, og siden læses ind
lynhurtigt.

Min kærestes PC har forbindelse til internettet gennem min maskine
(netværk), og det er tilsyneladende den eneste side, der fejler.

Er der nogen der 1) kan genskabe fejlen og/eller 2) forklare hvad der
går galt.

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-05 13:50

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev:

>Af en eller anden grund kan IE på min kærestes maskine ikke vise min
>hjemmeside, http://www.mzh.dk, ordentligt.

Jeg ved ikke hvad der er galt, og jeg kan ikke genskabe
problemet.

--
Bertel

Fra : J

Dato : 01-08-05 15:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg ved ikke hvad der er galt, og jeg kan ikke genskabe
> problemet.

Hvorfor svarer du så på indlægget? :)

/Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-05 18:27

J skrev:

>Hvorfor svarer du så på indlægget? :)

For at videregive den oplysning at der ikke kommer nogen fejl når
jeg åbner siden.

--
Bertel

Fra : J

Dato : 01-08-05 15:58

Mikkel Z. Herold wrote:

> Er der nogen der 1) kan genskabe fejlen og/eller 2) forklare hvad der
> går galt.

Hoster I selv domænet?

/Jan

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-08-05 20:03

On 01-08-2005 16:58 J wrote:
> Hoster I selv domænet?

Nej, det ligger how Web10.

Mikkel

Fra : Thomas gade

Dato : 01-08-05 21:51

Mikkel Z. Herold wrote:

> [...]
> (netværk), og det er tilsyneladende den eneste side, der fejler.
>
> Er der nogen der 1) kan genskabe fejlen og/eller 2) forklare hvad der

Kan ikke genskabe fejlen, men jeg kan se at du har en validerings fejl
med en ugyldig angivelse af height på det pågældende billede. Det kunne
jo være det der får din kærestes IE til at protestere.

Mvh Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-05 00:52

Thomas gade skrev:

>Kan ikke genskabe fejlen, men jeg kan se at du har en validerings fejl
>med en ugyldig angivelse af height på det pågældende billede. Det kunne
>jo være det der får din kærestes IE til at protestere.

Jeg så godt det kommatal, men W3's validator brokkede sig ikke.

Bemærk at IE generelt ikke brokker sig. Min (6'er) gør f.eks.
ikke.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-05 01:23

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg så godt det kommatal, men W3's validator brokkede sig ikke.

Jeg kan heller ikke se, hvad det skal være godt for at sætte en
højde på 69,2913385827.

Der kan jo ikke vises brøkdele af en pixel på skærmen.

Men der er en kodefejl, som der ikke burde være, når det er html
og det er de lukkede <br />.

Men det er browserne uden tvivl ligeglade med og w3c validator
overser det også, men det gør wdg ikke.

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http://www.mzh.dk/blog/&warnings=yes
og hele websitet
http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.mzh.dk%2Fblog%2F&warnings=yes&spider=yes

På andre sider er img også lukket, hvad det heller ikke skal i
html.
--
Knud

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-08-05 02:21

On Tue, 02 Aug 2005 01:51:39 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg så godt det kommatal, men W3's validator brokkede sig ikke.

Jeg kunne forestille mig, at udfaldsrummet for hvad
   height="69,2913385827"
resulterer i, nok er ret stort, specielt fordi der er sat et "dansk"
komma.

--
- Peter Brodersen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-08-05 20:59

On 01-08-2005 22:51 Thomas gade wrote:
> Kan ikke genskabe fejlen, men jeg kan se at du har en validerings fejl
> med en ugyldig angivelse af height på det pågældende billede.

Det skyldtes, at jeg bruger PHP til at udregne højde og bredde på det
lille billede, og så havde jeg glemt at afrunde - er fixet nu.

> Det kunne jo være det der får din kærestes IE til at protestere.

Nej, desværre ikke!

Mikkel