Ændre filnavn med AspUpload
Fra : Bent Pedersen

Dato : 01-08-05 07:35

Jeg har lige et spørgsmål omkring AspUpload.

Jeg har lavet et Upload script og det virker som det skal, men
jeg vil gerne vide om man kan ændre filnavnet under/efter upload?

Det er for at undgå at den overskriver en fil hvis man uploader
en med samme navn og type. Er der nogen løsning på det?

På forhånd tak :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Poulsen

Dato : 01-08-05 11:51

Bent Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg har lavet et Upload script og det virker som det skal, men
> jeg vil gerne vide om man kan ændre filnavnet under/efter upload?

Hejsan!

Ja, det kan selvfølgelig undgås
Du skal bare angive dette i din ASP kode:

Upload.OverwriteFiles = False

Hvis du så uploader en fil der f.eks. hedder image.jpg to gange, så
vil den første (selvfølgelig) hedde image.jpg og den anden hedde
image(1).jpg

Du kan læse meget mere på denne side:
http://www.aspupload.com/manual_simple.html

Tryk evt. Ctrl + B og søg på Overwrite - så kan du finde det jeg
lige har forklaret kort

// René

Fra : Bent Pedersen

Dato : 01-08-05 19:08

Hej Rene

Jeg siger mange gange tak for hjælpen, det var lige hvad jeg manglede
:)