/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Perkins 4256 startproblemer
Fra : Poul Larsen


Dato : 02-08-05 06:50

For 1 måned siden begyndte jeg at få startproblemer med min
Perkins 4256 dieselmotor. I mange år har den startet ved
allerførste drej på startnøglen. Men nu starter den ikke
altid.

Der kan gå 5 dage uden at motoren har været startet og
så starten den med det samme. Der kan også gå een dag
og så vil den ikke starte. Det skifter lidt.

Når den ikke starter, så løsner jeg 2 omløbermøtrikker på
brændstofpumpens tilgangsrør, lader starteren kører indtil
der kommer diesel ud ved tilgangsrørene og spænder
omløbermøtrikker igen og så starter motoren med det
samme.

Mon ikke det skyldes, at der er kommet luft ind et eller
andet sted i brændstofforsyningen.

En marineservice mand i Rødvig havn mente det skyldes
forpumpen, skiftede den og skrev en regning.
Dagen efter startede den, men efter et par dage var fejlen
der igen. Ingen start.

I Vordingbord mente et andet marineservice firma at det
skyldes en forudrenet dieselolietank og at denne skulle
renses. Det lød dyrt, så jeg har ventet med yderligere
tiltag.

Har nogen erfaring med denne form for startproblemer?

--
Hilsen Poul




 
 
Leon Hulstroem \(422~ (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem \(422~


Dato : 01-08-05 09:50

Har du vandudskiller på ?

--
Mvh
Leon

Ønsker jer alle Hobie-vejr og 20+kn
55.18.728N 11.10.018E
www.hobieco.com/linked_images/nissan_hobietiger.wmv

"Poul Larsen" <pl_news@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:42edb83d$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> For 1 måned siden begyndte jeg at få startproblemer med min
> Perkins 4256 dieselmotor. I mange år har den startet ved
> allerførste drej på startnøglen. Men nu starter den ikke
> altid.
>
> Der kan gå 5 dage uden at motoren har været startet og
> så starten den med det samme. Der kan også gå een dag
> og så vil den ikke starte. Det skifter lidt.
>
> Når den ikke starter, så løsner jeg 2 omløbermøtrikker på
> brændstofpumpens tilgangsrør, lader starteren kører indtil
> der kommer diesel ud ved tilgangsrørene og spænder
> omløbermøtrikker igen og så starter motoren med det
> samme.
>
> Mon ikke det skyldes, at der er kommet luft ind et eller
> andet sted i brændstofforsyningen.
>
> En marineservice mand i Rødvig havn mente det skyldes
> forpumpen, skiftede den og skrev en regning.
> Dagen efter startede den, men efter et par dage var fejlen
> der igen. Ingen start.
>
> I Vordingbord mente et andet marineservice firma at det
> skyldes en forudrenet dieselolietank og at denne skulle
> renses. Det lød dyrt, så jeg har ventet med yderligere
> tiltag.
>
> Har nogen erfaring med denne form for startproblemer?
>
> --
> Hilsen Poul
>
>
>



Poul Larsen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Poul Larsen


Dato : 02-08-05 18:26


"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message
news:42ede1e8$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har du vandudskiller på ?
>
> -
Ja, jeg har vandudskiller og den er ren for snavs og vand.

--
Hilsen Poul

-



Kurt Nielsen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Nielsen


Dato : 01-08-05 22:53

Det kan netop tyde på luft et eller andet sted, eftersom du i
princippet bruger samme metode som når man udlufter
brændstofpumpen.

Hvis det drejer sig om at rense tanken, må du bide i det sure æble
Jjeg har selv prøvet at rense min egen tank da der var kommet
rigeligt med vand i den. Det hjalp på mine startproblemer med min
Volvo MD21.
Mvh Kurt Nielsen

Poul Larsen <pl_news@nospam.com> skrev:
>For 1 måned siden begyndte jeg at få startproblemer med min
>Perkins 4256 dieselmotor. I mange år har den startet ved
>allerførste drej på startnøglen. Men nu starter den ikke
>altid.
>
>Der kan gå 5 dage uden at motoren har været startet og
>så starten den med det samme. Der kan også gå een dag
>og så vil den ikke starte. Det skifter lidt.
>
>Når den ikke starter, så løsner jeg 2 omløbermøtrikker på
>brændstofpumpens tilgangsrør, lader starteren kører indtil
>der kommer diesel ud ved tilgangsrørene og spænder
>omløbermøtrikker igen og så starter motoren med det
>samme.
>
>Mon ikke det skyldes, at der er kommet luft ind et eller
>andet sted i brændstofforsyningen.
>
>En marineservice mand i Rødvig havn mente det skyldes
>forpumpen, skiftede den og skrev en regning.
>Dagen efter startede den, men efter et par dage var fejlen
>der igen. Ingen start.
>
>I Vordingbord mente et andet marineservice firma at det
>skyldes en forudrenet dieselolietank og at denne skulle
>renses. Det lød dyrt, så jeg har ventet med yderligere
>tiltag.
>
>Har nogen erfaring med denne form for startproblemer?
>
>--
>Hilsen Poul

--
Kurt Nielsen
Østerhusevej 11
5953 Tranekær
mailadresse: urt@pc.dk


Poul Larsen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Poul Larsen


Dato : 02-08-05 18:29

>
> Hvis det drejer sig om at rense tanken, må du bide i det sure æble
> Jjeg har selv prøvet at rense min egen tank da der var kommet
> rigeligt med vand i den. Det hjalp på mine startproblemer med min
> Volvo MD21.

Men hvis det er skidt i tanken, ville jeg så vel kunne
se det på vandudskilleren, som vel skal opsamle vand og
skidt?

--
Hilsen Poul




Leon Hulstroem \(422~ (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem \(422~


Dato : 02-08-05 21:20


> Men hvis det er skidt i tanken, ville jeg så vel kunne
> se det på vandudskilleren, som vel skal opsamle vand og
> skidt?

Jo.. vand ville være tydeligt, men ikke nødvendig vis skidt. Jeg har
tidligere prøvet at den store si/grydesvamp/filter som er i tanken var
totalt lukket.
Det udartede sig som et periodisk stoppet filter. Der var fint benzintryk i
ca 15-20min hvorefter det langsomt faldt og motoren gik til sidst ud.

Det jeg kunne forstille mig sker på din båd er, at brændstoffet løber
tilbage og at pumpen måske ikke længere magter at hæve.
Det ville give en forklaring på hvorfor den kører fint, efter at du har
håndpumpet.

Sidder der en retur-løbs ventil ?
Er udlufter ventilen ren og lukket ?
Er håndpumpen tæt ?

Det er ikke altid let med diesel motorer, de er meget følsomme over for luft
og vand i brændstof systemet.

Mvh
Leon



Poul Larsen (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Poul Larsen


Dato : 03-08-05 07:36

> Det udartede sig som et periodisk stoppet filter. Der var fint benzintryk
i
> ca 15-20min hvorefter det langsomt faldt og motoren gik til sidst ud.

Når motoren er kommet igang, så kører den i flere timer derudaf
uden problemer.
I går startede den med det samme og efter 7 dage uden kørsel.

> Sidder der en retur-løbs ventil ?

Det mener jeg, men vil undersøge det?

> Er udlufter ventilen ren og lukket ?

Det mener jeg, men vil undersøge det?

> Er håndpumpen tæt ?

Det tror jeg. Den blev skiftet for 1,5 md. siden. Men jeg vil checke det
igen.

--
Hilsen Poul



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste