suse 9.2 postfix !utf-8
Fra : cykelsmeden

Dato : 31-07-05 21:29

Jeg har lige installeret en suse9.2 med postfix.
Når jeg sender en mail fra shell-prompten sender den i utf-8 - ingen danske
karakterer
Det virker fint fra GUI. Jeg kan huske at i v7xx blev det løst i
7etc/sysconfig/i18n, men den findes ikke i 9.2.
Jeg har prøvet den "gamle recept" ved at tviste i language og console
filerne men uden held.

Andre forslag?

finn

Viden er, i modsætning til lagkage,sammen med kærlighed,
det eneste som bliver større og bedre af at blive delt.

Fra : Ole Andersen

Dato : 01-08-05 07:11

On Sun, 31 Jul 2005 22:29:17 +0200, "cykelsmeden"
<cykelsmeden@SLETacnord.dk> wrote:

>Andre forslag?

Er det ikke denne, som du engang fortalte mig ?

AddDefaultCharset off

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg

Fra : fix

Dato : 01-08-05 18:09

"Ole Andersen" <oba@mail1.stofanet.ram> skrev i en meddelelse

> Er det ikke denne, som du engang fortalte mig ?
>
> AddDefaultCharset off

Nej, den drejer sig om Apache ;(
her taler jeg om konsollen. Men problemet er det samme, blot i mails i
stedet for htmlsider.

finn