Intet netværk på A7N8X-VM/400 som er nforc~
Fra : mk\(5220\)

Dato : 31-07-05 20:39

Hej

Jeg har et A7N8X-VM/400, som jeg har installeret Win XP pro på.

Alt fungerer ok bare ikke det integrerede netværkskort.
Hvis jeg sætter et ethernet PCI i fungerer det fint.

Hvis jeg sammenligner det integrerede og PCI kortet, så er de begge ok i
enhedshåndtering, begge kan se om der er et netværkskabel i, begge kan sende
pakker, men det integrerede kan ikke modtage.

Jeg synes det er meget mystisk.
Er der nogen der har prøvet noget lignende .... evt på et andet bundkort med
nforce2 chipset ??

Mvh Morten

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-07-05 23:56

mk(5220) wrote:
> Er der nogen der har prøvet noget lignende .... evt på et andet
> bundkort med nforce2 chipset ??

Mine 2 papnevøer har begge et bundkort med nforce 2 (a7n8x-x og frn2-L), og
på begge deres er onboard netkortet gået. Ingen af de 2 har dog et
specielt godt ry for at passe godt på deres ting, men begge pc'ere var
tilsluttet den samme switch, måske den har ristet dem ?

Det er tilgengæld de eneste 2 tilfælde jeg er rendt ind i det, og jeg vil
mene jeg har makket i den del nforce2 brædt gennem tiderne.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-08-05 09:24

Sune Storgaard wrote:

> [...]
> specielt godt ry for at passe godt på deres ting, men begge pc'ere var
> tilsluttet den samme switch, måske den har ristet dem?

Ja.
Det er jo ulempen ved at vi ikke har jordtilslutning i ret mange
stikkontakter i Danmark, så kan den slags nemt ske.

Fra : mk \(5220\)

Dato : 01-08-05 19:53

> Ja.
> Det er jo ulempen ved at vi ikke har jordtilslutning i ret mange
> stikkontakter i Danmark, så kan den slags nemt ske.

Det lyder altså ikke godt, jeg har aldrig fået andre netkort ødelagt og ASUS
kortet er helt nyt

Er der et eller andet testprogram som kan skabe vished.
Måske et hvor man laver en testplug som sløjfer ind og ud på kortet ?

Mvh Morten

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 03-08-05 00:14

> Er der et eller andet testprogram som kan skabe vished.
> Måske et hvor man laver en testplug som sløjfer ind og ud på kortet ?
>
> Mvh Morten

Hmm...nu har jeg fået løst problemet og det integrerede netkort var ok.

MAC adressen i kortet var 01:23:45:67:89:ab fra ASUS og det funger ikke.
Nu hvor jeg har rettet den til 00:02:03:04:05:06 fungerer alt som det skal.

Gad nok vide hvor mange nforce2 bundkort hvor netkortet er dømt dødt, men
det bare er MAC adressen der ligger i et forkert område

Mvh Morten

Fra : Batista-bomb

Dato : 06-08-05 18:00

> [...]
>
> Gad nok vide hvor mange nforce2 bundkort hvor netkortet er dømt dødt, men
> det bare er MAC adressen der ligger i et forkert område

Vil du lige forklare den? Jeg er rendt ind i samme problem med samme
bundkort (og chipset) (!!!) på en vens computer. Lige pludseligt var det
dødt. Og et PCI-kort virker glimrende...
Kan du evt. forklare hvordan jeg retter MAC-adressen?

Mvh og på forhånd tak

Fra : mk\(5220\)

Dato : 07-08-05 00:08

> [...]
> dødt. Og et PCI-kort virker glimrende...
> Kan du evt. forklare hvordan jeg retter MAC-adressen?

Flg gælder for Win XP:

Se MAC adressen ved hjælp af DOSPROMT -> IPCONFIG /ALL find "Fysisk
adresse" som f.eks. kan være 00-D0-09-E9-C1-B2
Hvis er det er samme fejl som jeg oplevede står der 01:23:45:67:89:ab

Ret MAC adresse i Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering ->
Højre klik på dit netkort -> Egenskaber -> Avanceret -> find netværksadresse
(eller noget tilsvarende) -> Skrive nu f.eks 000203040506 (mener jeg det
var) og HUSK at lave en "Dut" foran.

Kontroller evt med IPCONFIG /ALL igen.

Jeg har ikke meget forstand på MAC adresser, men nogle af den er numre til
broadcast, som ikke må bruges og ellers må de bare ikke være to ens på samme
netværk.

Mvh Morten

Fra : Hans

Dato : 07-08-05 01:47

mk(5220) wrote:

> Jeg har ikke meget forstand på MAC adresser, men nogle af den er
> numre til broadcast, som ikke må bruges og ellers må de bare ikke
> være to ens på samme netværk.

Der er lidt om opbygningen af MAC-Adresser her:

http://www.erg.abdn.ac.uk/users/gorry/course/lan-pages/mac-vendor-codes.html

Der er meget mere info på Google, da dette link var det første hit på
søgningen "mac address assignment".

Hans

Fra : mk 5220

Dato : 07-08-05 15:54

> Der er lidt om opbygningen af MAC-Adresser her:
>
> http://www.erg.abdn.ac.uk/users/gorry/course/lan-pages/mac-vendor-codes.html

OK, det ser ud til at man bare skal vælge den første byte til af være et
lige tal (ulige betyder at det er en broadcast adresse)
Alle de andre kan man vælge frit, bare de ikke kolliderer med et andet kort.

Mvh Morten