Hundehår !
Fra : Joan D

Dato : 31-07-05 17:11

Er der en eller anden, der kan hjælpe ??
Vi har en dejlig korthåret rød gravhund. Problemet er bare, at han - når han
er med i bilen - fælder og alle disse små hår sætter sig fast i sæderne m.v.
Hvordan får vi dem af, da det ikke dur med almindelig støvsugning og vask af
bilen.
Håber en eller anden kan komme med et guldkorn - på forhånd tak
Joan D. Holstebro

Fra : jopa

Dato : 31-07-05 17:21

Joan D skriblede bla:
> Er der en eller anden, der kan hjælpe ??
> Vi har en dejlig korthåret rød gravhund. Problemet er bare, at han -
> når han er med i bilen - fælder og alle disse små hår sætter sig fast
> i sæderne m.v. Hvordan får vi dem af,

Køb en hårtrimmer og klip den skaldet..
Eller find dig i at det somme tider kan være forbundet med lidt ulemper at
have hund.
Vi gør det med vores schæfer at når vi skal have den med i vores bil har vi
et stort tæppe som vi lægger over sæder og ryg.
Det tager da det meste.

--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Thomas Larsen

Dato : 31-07-05 18:17

Du kan evt købe sådan en man ruller hnover tøjet for at fjerne nullermænd
med og de om den kan tage noget af det

Fra : fam. Ager

Dato : 31-07-05 20:07

"Joan D" <mullemand@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> støvsugning og vask af bilen.
> Håber en eller anden kan komme med et guldkorn - på forhånd tak

vi har samme problem, dog kun i bunden af bagagerummet, der er kunststof på
bagsiden af bagsæderne, og ind i mellem skrider tæppet de sidder på, og så
sætter der sig hår.
jeg har endnu ikke fundet vidundermidlet til at fjerne dem, end at pille dem
ud med fingrene, en af de her gummibørster til korthårshunde kan også tage
en del som støvsugeren ikke kan.
endvidere kan man til mange biler få en decideret "bakke" til bagagerummet i
blød plast. så er man ud over problemet i bunden. eller et autobur.
mig gør det ikke det store, det er en ting der følger med at have hund, men
i det øjeblik at bilen skal sælges, så trækker det ned.
mvh. marie

Fra : Jytte B

Dato : 01-08-05 06:26

> [...]
> støvsugning og vask af bilen.
> Håber en eller anden kan komme med et guldkorn - på forhånd tak

Det bedste du kan gøre er at købe en transportkasse til din hund. Så sidder
den sikkert, og hårene bliver der.

Hilsen
Jytte

Fra : Leyna

Dato : 01-08-05 21:27

On Sun, 31 Jul 2005 18:10:46 +0200, "Joan D" <mullemand@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>Hvordan får vi dem af, da det ikke dur med almindelig støvsugning og vask af

Ved hårdt arbejde med sådan en af de der "klister-ruller". Bered dig
på at der skal en del til, men bilen kan faktisk godt blive helt
hundehårs fri. Jeg bruger dem selv med rigtig godt resultat.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-05 09:06

> [...]
> på at der skal en del til, men bilen kan faktisk godt blive helt
> hundehårs fri. Jeg bruger dem selv med rigtig godt resultat.

Der er da også disse handsker, som så trækker hårene med, når man
trækker hånden bagud, og slipper dem igen, når man fører hånden frem.
Men det kan selvfølgelig være, at hårene er for korte til den ??

M.V.H.....Benny..

Fra : UG

Dato : 02-08-05 14:06

[...]

Det er rart, når nogen svarer konstruktivt på et spørgsmål, i stedet for at
skrive, hvad man ikke skulle have gjort
( Når man nu HAR fået problemer)
Hilsen
Ulla og Co
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Anette

Dato : 05-08-05 22:21

Leyna wrote:
> Ved hårdt arbejde med sådan en af de der "klister-ruller". Bered dig
> på at der skal en del til, men bilen kan faktisk godt blive helt
> hundehårs fri. Jeg bruger dem selv med rigtig godt resultat.

Klisterrulle bruger vi også - eller når vi ikke har sådan en rulle, så
næsten en hel rulle af det brede post-tape. Hiv et stykke af, og klæb det i
små nøk op ad sæderne.Det virker godt - selvom det tager noget længere tid
end med klister-rullen.

/ Anette